قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود و به همین دلیل کلنگ زنی آن توسط یکی از مقامات کشوری انجام شد.

پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان یک پروژه ملی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول محققیان در آخرین نشست خبری خود در سال 94 در جمع خبرنگاران افزود: امروز بسیاری از تجار، صاحبان صنایع، بازرگانان و فعالان اقتصادی چشم انتظار بهره‌برداری از این پروژه ملی هستند و در این راستا همگرایی خوبی میان مسئولان استان و کشور شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه وزیر صنعت و معاونانش به طور مستمر پیشرفت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را رصد می‌کنند، تاکید کرد: طبق برنامه زمان بندی تاکنون این پروژه باید 41 درصد پیشرفت داشته باشداما تاکنون حدود 39 درصد پیشرفت داشته‌ایم و از برنامه زمان‌بندی شده حدود 2 درصد عقب هستیم که در طول اجرای کار جبران خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود این طرح در سه ماهه اول سال 96 به بهره‌برداری برسد اما با مساعدت شهرداری اصفهان، فاز نخست این پروژه شامل سه سالن و بخش‌های زیرساختی در 22 بهمن ماه سال 95 افتتاح خواهد شد.

محققیان افزود: در ارتباط با اجرای اسکلت فلزی و فازهای بعدی طرح نیز فراخوان داده شده و 37 شرکت از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به درجه‌بندی و اقدامات کارشناسی شکل گرفته 12 شرکت برای ارائه قیمت‌های خود فراخوانده می‌شوند تا موارد بعدی پیگیری شود و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر پیمانکار زیر فاز دوم را معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه پروژه نمایشگاه‌های بزرگ اصفهان از زوایای مختلف اقتصادی، رشد تکنولوژی و توسعه صادرات و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است بیان کرد: براین اساس اتاق بازرگانی باید نسبت به افزایش سهام خود در شرکت نمایشگاه‌ها اقدام کند و در این زمینه قول‌هایی داده شده و امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

برگزاری 47 عنوان نمایشگاهی در سال 94

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خودبه عملکرد این شرکت در سال94 پرداخت و گفت: در سال جاری 47 عنوان نمایشگاهی در حوزه های متعدد با حضور 2971 مشارکت کننده و 430781 بازدیدکننده متخصص برگزار شد و 75 همایش تخصصی جنبی نیز برگزار شد.
محققیان با بیان اینکه در حوزه بین المللی 11 رویداد در خارج از کشور برگزار شده است، افزود: 10 رویداد در پاویون جمهوری اسلامی و در کشورهای هند، عمان، مالزی، ایالات متحده عربی، اندونزی و ترکمنستان برگزار شده است.

وی به بازدید 19 هیات خارحی از کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، اتریش، آلمان، سوئیس، هند، تاجیکستان، عراق، هلند و قزاقستان  اشاره کرد و گفت: 50 هیات نیز از فعالان اقتصادی برای شرکت درنمایشگاه های بین المللی اعزام شدند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: دیدارهای مهمی با افراد تاثیرگذار  در سال جاری انجام شد و به طور قطع نتایج آن در سال آینده آشکار خواهد شد.
وی همچنین گفت: در سال 94 علاوه بر رویدادهای نمایشگاهی، این شرکت رویدادهای فرهنگی همچون کنفرانس فاطمه شناسی، جشن بزرگ غدیر، نوزدهمین نمایشگاه فرآن و نمایشگاه کتاب را برپا کرد.
وی برگزاری 2 تور تجاری در کشور ایتالیا را از دیگر اقدامات شرکت نمایشگاه ها در حوزه بین المللی عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها در پاویون هر دولت به لحاظ حمایت از فعالان اقتصادی آن کشور اهمیت ویژه دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: هزینه هر متر غرفه در نمایشگاه های بین المللی مبلغ بسیار زیادی است  و اگر دولت از فعالان اقتصادی برای حضور در نمایشگاه ها حمایت نکند به طور قطع فعالان اقتصادی برای حضور در رویدادهای بین المللی اقتصادی دچار مشکل خواهند شد.
وی از سازمان توسعه تجارت ایران خواستار همکاری موثر در این زمینه شد و تاکید کرد:در گذشته  15 درصد یارانه نمایشگاهی به فعالان در این حوزه تعلق می گرفت که در سال های اخیر این رقم حذف شد.
محققیان همچنین به از دست رفتن بازار برخی از محصولات ایران در بازارهای سنتی اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت شناسایی بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی است و اتصال و آشنایی و هدف های جدید از طریق نمایشگاه انجام خواهد شد.
برگزاری 42 نمایشگاه در سال آینده
به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ، در سال آینده 18 رویداد بین المللی و همچنین برگزاری 16 نمایشگاه و پاویون جمهوری اسلامی اسلامی در خارج کشور و 2 تور بازدید خارجی توسط این شرکت برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال 95 در نمایشگاه های تخصصی همچون ماشین آلات نساجی بمبئی حضور خواهیم داشت، تصریح کرد: در صورت ادامه حمایت دولت و اتاق بازرگانی به طور قطع این 18 رویداد برای سال 96 ارتقا می یابد.
محققیان به تقویم نمایشگاهی در سال 95 اشاره کرد و گفت: براساس تقویم اعلام شده تا این لحظه 42 نمایشگاه قطعی شده همچنین پنج نمایشگاه نیز به دلیل اینکه وضعیت آنها نهایی نشده در تقویم لحاظ نشده است.
وی درباره وضعیت بودجه پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان، گفت: شهردار اصفهان به عنوان بزرگترین سهامدار این پروژه گام های موثری در زمینه تامین اعتبارات برداشته است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در خصوص وضعیت سهام نمایشگاه و تامین بخشی از بودجه آن توسط شهرداری به عنوان یکی از سهام داران این پروژه، بیان کرد: شهرداری اصفهان تاکنون بخشی از بودجه این پروژه را تامین کرده است.
وی تاکید کرد: اگر حمایت های شهرداری نبود پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان تا این حد پیش نمی کرد.

محققیان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در بودجه 94 خود رقمی معادل 15 میلیارد تومان را برای سهام نمایشگاه درنظر گرفت که بخشی از آن تامین شده است، افزود: گفته می شود شهرداری برای سال 95 نیز رقمی معادل 10 میلیارد تومان برای افزایش سرمایه خود لحاظ کرده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به تمام سهامداران قول داد که پس از بهره برداری از این نمایشگاه، بیش از آنچه که سهامداران هزینه کردند به آنها بازگردانده خواهد شد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.