درحالی ‌که شهرهای اصفهان و تبریز در سال جاری از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به عنوان شهرهای جهانی صنایع‌دستی و فرش به ثبت جهانی رسیدند، معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی از معرفی شهرهای مشهد و لالجین به عنوان شهرهای سنگ‌های قیمتی و سفال برای ثبت بین‌المللی در شورای جهانی صنایع‌دستی خبر داد.

مشهد و لالجین نامزدهای شهر جهانی صنایع‌دستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام‌جم، بهمن نامورمطلق، دیروز در نشست خبری با اعلام این خبر، به طرح دیگر معاونت صنایع‌دستی کشور مبنی بر شهر ملی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: این طرح را به بخش آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی فرستادیم تا در کنار شهر جهانی صنایع‌دستی، یک شهر را در سطح ملی در این حوزه معرفی کنیم.
به گفته او، سه شهر سیرجان در حوزه گلیم،‌ میبد در حوزه زیلو و مریوان برای گیوه به عنوان شهرهای ملی معرفی شده‌اند. وی همچنین به برگزاری ۵۵۰ بازارچه در سراسر ایران اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم از تعطیلات نوروزی برای معرفی و ترویج صنایع‌دستی استفاده کنیم.

سال سنگ‌های قیمتی
معاون صنایع‌دستی کشور در ادامه با بیان این‌که قرار است هر سال یکی از حوزه‌های صنایع‌دستی را به عنوان شعار سال انتخاب کنیم، به انتخاب نساجی به عنوان شعار سال 94 اشاره و عنوان کرد: امسال با اتفاقات خوبی در بخش نساجی صنایع‌دستی همراه بود و چند خانه نساجی از جمله خانه نساجی خراسان شمالی‌، خانه احرامی‌بافی در خوزستان‌ و نوغان‌داری در استان گلستان افتتاح شد. خوشبختانه توجه‌ها به نساجی سنتی در کشور افزایش پیدا کرده و استان یزد که نساجی را تقریبا از دست داده بود در سال جاری نامزد شهر نساجی شد.
به گفته نامورمطلق، سال آینده را سنگ‌های قیمتی نامگذاری کرده‌ایم و برنامه‌های متعددی برای تولید و ترویج آثار حوزه سنگ‌های قیمتی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.