۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 360231

عضو شورای فقهی بانک مرکزی تاکید کرد : نرخ سود بانکی باید حداقل تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

نرخ سود بانکی حداقل تا ۱۵ درصد کاهش یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عباس موسویان در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه در بانکداری اسلامی نرخ سود باید تابع سودآوری فعالیت های واقعی باشد، گفت : رویکرد بانک مرکزی در کاهش نرخ سود خوب است اما کافی نیست.

وی تصریح کرد : البته اقدامات بانک مرکزی در کاهش غیردستوری نرخ سود روند مطلوبی دارد و البته باید در برخورد با موسسات مالی غیرمجاز و همچنین بانک های متخلف نباید اغماض شود.
موسویان تصریح کرد : نرخ سود بانکی باید متناسب با نرخ تورم کاهش یابد حداقل به 15 درصد برسد.
موسویان گفت : کاهش نرخ سود بین بانکی از 28 به کمتر از 19 درصد کمک کرد تا نرخ سود به تدریج کاهش یابد و باید با افزایش فشار عملیاتی و رسانه ای بر شبکه بانکی زمینه برای کاهش نرخ سود بانکی تا سطح منطقی ادامه یابد.
وی افزود : البته کسانی که به خاطر نرخ سود بالای برخی موسسات مالی غیرمجاز و برخی بانکها ریسک می کنند ، باید هزینه آن را هم پرداخت کنند و این را هم بدانند که با توجه به سودآوری بخش تولید امکان پرداخت همچون سودهای کلانی وجود ندارد و در واقع این موسسات مشکلات خود را به نوعی به تعویق می اندازند.
وی گفت : در کشوری که راه اندازی دکه بدون مجوز امکان پذیر نیست چرا باید اجازه داده شود که یک موسسه مالی بدون مجوز با 500 شعبه در سراسر کشور فعالیت کند.
عضو کمیته فقهی بانک مرکزی اظهار داشت : بانک مرکزی کارهای خوبی را شروع کرده است و باید به اتمام برساند و بانک ها نیز از رقابت منفی دست بردارند چون این رقابت ناسالم باعث می شود انحصار در بازار پولی شکل گیرد و با تعویق بدهی نهادهای مالی فقط زمان ورشکستگی آنها عقب بیفتد.
موسویان گفت : بانک مرکزی نباید در برخورد با موسسات مالی غیرمجاز و همچنین تخلف بانک ها منافع قشر خاصی را بر منافع عمومی ترجیح دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.