متولیان عتبه عباسیه با اشاره به رضایت از فعالیت‌های کاروان شوق تلاوت به ویژه برپایی محافل انس با قرآن از آمادگی برای همکاری با ایران به منظور برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه قاریان نوجوان خبر دادند.

آمادگی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرائت ویژه نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست مسئولان طرح ملی تلاوت و متولیان عتبه عباسیه عصر امروز 25 اسفندماه در معهدالقرآن عتبه عباسیه برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست شیخ جواد نصراوی مسئول معهدالقرآن عتبه عباسیه با اشاره به ویژگی های باب القبله حرم حضرت عباس(ع) که امروز رونمایی شد، گفت: این ورودی شبیه دو دست طراحی شده که دست ها نشانگر این است که حضرت عباس(ع) از زائران استقبال می‌کند.

 


سپس حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت ضمن تبریک بخاطر این روز باشکوه و رونمایی از باب القبله حرم حضرت عباس(ع) از میزبانی آنها برای برپایی مسابقات شوق تلاوت تشکر کرد و گفت: امیدواریم این تعاملات مستمر باشد تا بتوانیم در عرصه‌های قرآنی به ویژه تربیت قاریان متخلق به اخلاق قرآنی موفق عمل کنیم.

وی قدردانی معاونت قرآن و عترت ارشاد برای میزبانی مسابقات شوق تلاوت را به مسئول معهدالقرآن حرم حضرت عباس (ع) را ابلاغ کرد و از آمادگی برای برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن برای قاریان نوجوان خبر داد و افزود: از زحمات شما برای حضور و مشارکت در مسابقات قرآنی شوق تلاوت در کیش و کربلا سپاسگزاریم. مسابقاتی ویژه قاریان نوجوان وجود ندارد و ما آمادگی داریم این رقابت‌ها را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

 

 

در ادامه شیخ جواد نصراوی مسئول معهدالقرآن عتبه عباسیه با اشاره به آمادگی ایران برای برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه نوجوانان، اظهار داشت: ما پیش از این چنین طرحی را مطرح کرده بودیم اما با همکاری شما به طور حتم اجرایی شدن آن سرعت می گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین حرکت برای برپایی این رقابت‌ها در مسابقات شوق تلاوت کلید خورد، گفت : به عنوان نخستین اقدام مسابقات شوق تلاوت به خوبی برگزار شد، البته ما هم هرگونه آمادگی برای ادامه همکاریها را داریم که امیدواریم این ارتباطات در پیشبرد اهداف قرآنی موثر واقع شود.

نصراوی به اقدامات قرآنی در عراق اشاره کرد و افزود: ما در عتبه عباسیه چندین دوره تلاوت و حفظ قرآن داریم، در زمینه حفظ حدود 300 نفر در حال سپری کردن دوره هستند که تاکنون 18 جز از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه دوره های حفظ قرآن در گروه های 7 تا 12 نفره برگزار میشود، خاطر نشان کرد: ما برای پربار بودن این دوره ها اساتید را آموزش دادیم تا بتوانیم کلاس‌های حفظ قرآن را از مسیر سنتی خارج کرده و به مسیر علمی سوق دهیم.

شیخ نصراوی در ادامه به فعالیت‌ها در زمینه قرائت اشاره کرد و گفت : ما هم اکنون طرح امیرالقرا را در عراق اجرایی کردیم که در این طرح 400 نفر تحت آموزش های قرائت قرآن قرار گرفتند که از این بین 90 قاری برتر و نخبه تربیت شده اند به طوری که یکی از آنها در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه سوم شده است.

 

 

وی با بیان اینکه ما تابستان سال جاری آموزش عقاید،احکام و حفظ جز 30 قرآن را در دستور کار قرار داده بودیم، افزود: در این دوره‌ها 10 هزار نفر شرکت کردند. درمجموع استقبال از برنامه های قرآنی بسیار زیاد بود به طوری که پیش بینی ما برای طرح امیرالقرا  70 نفر بود که با توجه به استقبال افراد حدود 90 نفر در این دوره‌ها حضور یافتند و البته عتبه نیز همکاری های لازم را با ما داشتند.

 

 

پس از آن حسنین هلو رئیس قاریان معهدالقرآن عتبه عباسیه با اشاره به اجرای مسابقات شوق تلاوت در کربلا، خاطر نشان کرد: محافلی که در کربلا و نجف برگزار شد بسیار باشکوه بود. تلاوت قرآن برای قاریان نوجوان عراقی به مراتب آسان تر از قاریان ایرانی است چرا که قرآن به زبان مادری ماست با این وجود قاریان نوجوان ایرانی تلاوت های فاخر و قابل تحسینی ارائه دادند.

در پایان این نشست صمیمی حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت با اهدای لوح و قرآن کریم از زحمات و میزبانی متولیان عتبه عباسیه قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.