قدس آنلاین: شهردار اصفهان به مناسبت روز شهردار با تاكيد بر اينكه شهردار نگهبان، اداره كننده و امانتدار شهر است، گفت: بايد توجه داشته باشيم كه امانت بزرگي مانند شهر و شهروندان در دستان شهردار است و از اين رو مسئوليت بسيار خطيري را بر عهده دارد.

شهردار امانتدار بزرگ شهر و شهروندان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدي جمالي‌نژاد به مناسبت 25 اسفند ماه و شهادت سردار سرلشكر شهيد حاج مهدي باكري  كه در سال گذشته توسط  شوراي عالي استان‌ها به نام روز شهردار نام‌گذاري شده است، اظهار داشت: همه وي‍ژگي‌هاي اخلاقي اين شهيد بزرگوار را مي‌دانند و با رفتار ساده زيستانه و جوانمردانه اين شهيد والا مقام كه شهردار نمونه كشور بود نيز آشنا هستند.

وي با اشاره به ساده زيستي سردار شهيد حاج مهدي باكري ابراز داشت: اين شهيد بزرگوار با توجه به جايگاهي كه داشت مي‌توانست زندگي مرفهي را داشته باشد و اين در حالي است اين شهيد جاودان همواره رضايت خداوند و شهروندان را سرلوحه كار خود قرار داده و تواضع و فروتني ايشان زبانزد خاص و عام بوده است.

شهردار اصفهان در ادامه به اهميت نقش شهردار و شهرداري در تبيين و تنظيم فرهنگ شهرنشيني اشاره كرد و افزود: انتخاب يكي از 365 روز سال به نام شهردار كار ساده‌اي نيست و از اين رو بايد توجه داشت كه همگرايي و هم‌افزايي شهردار با ديگر مسئولان شهر مي‌تواند در توسعه فرهنگ شهروندي نقش بسزايي داشته باشد.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه شهردار نگهبان، اداره كننده و امانتدار شهر است، افزود: بايد توجه داشته باشيم كه امانت بزرگي مانند شهر و شهروندان در دستان شهردار است و از اين رو مسئوليت بسيار خطيري را بر عهده دارد.

جمالي‌ن‍ژاد  با بيان اينكه شهردار بايد تعامل، هماهنگي، هم افزايي و هم گرايي با ديگر نهادها و دستگاه‌هاي مختلف را در دستور كار داشته باشد، ابراز داشت: شهردار بايد براي تحقق حمكراني خوب شهري، مشاركت شهروندان،  شفافيت و  قانونمداري را در دستور كار داشته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه مشاركت شهروندان مي‌تواند در ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان تاثيرگذار باشد، تصريح كرد: همچنين پاسخگو بودن شهردار در همه زمينه‌ها و شفافيت فعاليت‌هاي اين نهاد براي عموم شهروندان و ديگر مسئولان مي‌تواند در ارتقاي سطح زندگي و ارائه خدمات شهرداري به شهروندان نقش آفرين باشد.

شهردار اصفهان با تاكيد بر اينكه مرز حركت‌هاي شهردار بايد قانون باشد، ابراز داشت: از اين رو شهردار بايد با هوشياري و استوارانه فعاليت‌هاي خود را انجام دهد و در انجام فعاليت‌هايش حركت جهادي داشته باشد.

وي اجراي عدالت اجتماعي را نيز از ديگر رموز موفقيت شهرداران دانست و اظهار داشت: شهردار بايد تمام چالش‌ها و مطالبات شهروندان را به يك نگاه ببيند و با ايجاد زيرساخت براي رفع چالش‌ها اقدام كند.

جمالي‌ن‍ژاد همچنين همدلي و همراهي شهرداري و شوراي اسلامي شهر را لازمه تحقق مطالبات شهروندان از شهرداري دانست و افزود: تبلور مطالبات مردم در شوراي اسلامي شهر است و تعامل و همدلي و همراهي و همياري شهرداري و شوراي شهر مي تواند مطالبات شهروندان را مرتفع كند كه خوشبختانه اين ارتباط در شهر اصفهان به خوبي ملموس است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.