مسئول بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی گفت در ایام نوروز ۲۱۰ خادم بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی به صورت ویژه خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی ویژه ۲۱۰ خادم در بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی در ایام نوروز ۹۵

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی مدت 10 سال است که فعالیت دارد و در گذشته گل‌های بالای ضریح مطهر که تعویض می‌شد به صورت جمعی میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) توزیع می‌شد که موجب بی‌نظمی‌هایی شده بود و اکنون این موضوع ساماندهی شده و با برنامه خاصی وارد دفتر شمیم رضوان می‌شود و پس بوجاری شدن توسط افراد تأیید شده در درجاتد مختلف خشک و سم‌زدایی می‌شود.
مسئول بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی درباره نحوه توزیع‌ گل‌های روی ضریح مطهر، خاطرنشان کرد: این گل‌ها روز بعد داخل پلاستیک‌هایی با آرم حرم مطهر رضوی بسته‌بندی شده و به همراه یک کتابچه مناسبتی در میان نمازگزاران نماز صبح صحن و رواق غدیر بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.
سلیمی تصریح کرد: گل‌‎های روی ضریح مطهر حرم منور رضوی روزانه میان 800 نمازگزار آقا و خانم توزیع می‌شود و اجرای این برنامه تنها در نماز جماعت صبح صحن و رواق غدیر حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود و برنامه‌ای برای نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء نداریم.
کارشناس مسئول فضای سبز حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در بخش شمیم رضوان مراجعه‌کننده خصوصی نداریم، بیان کرد: اگر در این رابطه مراجعه‌کننده خصوص هم باشد گل‌ها با صلاحدید مسئولان توزیع می‌شود و برای زائرانی که شرایط خاصی دارند مانند زائر اولی‌ها، معلولان، سالمندان، زوج‌های جوان و غیره در قالب طرح معین‌الضعفاء توزیع می‌شود.
سلیمی گفت: روزانه بین 25 تا 30 نفر خدمه در بخش شمیم رضوان فعال هستند و در مجموع 210 نفر در این بخش خدمت‌رسانی می‌کنند که تمامی این خدام آقا هستند و در ایام خاص سال با فشرده شدن صفوف نماز این گل‌ها در میان 900 نمازگزار توزیع می‌شود.
مسئول بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی با تأکید افزایش ساعت کاری خدام این بخش در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: در ایام نوروز زمان خدمت‌رسانی خدام بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی از 8 ساعت به 12 ساعت افزایش می‌یابد و 4 ساعت افزایش کاری برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مهمانان نوروزی امام رضا(ع) پیش‌بینی شده است که این برنامه از تاریخ 25 اسفند ماه 1394 تا 14 فروردین ماه 1395 اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.