قدس آنلاین/ محمدرضا غلامی: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوي و امام جمعه مشهد در دیدار با ائمه جمعه استان گفت: ائمه جماعات استان با انگیزه مقدس، متانت و مساعی جمیله خود در زمان انتخابات و حرکت موقرانه خود در فضای سیاسی شهرستان‌ها سبب افزایش مشارکت مردم شدند.

  جریان‌های انقلابی و خط شکن را ساماندهی وحفظ کنیم

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار خطاب به ائمه جماعات استان افزود: شما با تثبیت موقعیت امام جمعه در شهرستان‌ها مانع ویژه خواری شدند، زیرا اجازه ندادید هیچ یک از نامزدها از موقعیت نماز جمعه و امام جمعه سوءاستفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوي با بیان اینکه مسؤولیت‌های ما نباید در عرصه زندگی، کاری وشغلی کوچک‌ترین تأثیری داشته باشد، خاطرنشان کرد: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی یک شهر هستند واین نکته باید مدال افتخار یکایک امامان جمعه باشد.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما نباید به هیچ وجه به خاطر افزایش مسؤولیت موقعیت تشکیلاتی خود را گسترش دهیم، گفت: این با اصل مزاج روحانیت سازگار نیست.همچنین سابقه خدمتگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) باید همیشه دروضعیت ائمه جمعه متجلی باشد و هیچ موقعیت سیاسی و اجتماعی نتواند به آن ضربه بزند.
وی با تصریح بر فرصت وموقعیت اجتماعی ائمه جمعه، افزود: موقعیت ها نباید رنگ روحانیت را کم کند تا به پیشینه امامت و نبوت آسیب برسد، زیرا اگر ملاک ما درکارها سیاسی اجتماعی باشد خیلی ضرر کرده و شکست خورده ایم. عمده ملاک را که اخلاص است حفظ کنید که اگر این ملاک حفظ نشود ما هیچ نخواهیم داشت.
آیت الله علم الهدی با اشاره به تعبیر قرارگاه در سخنان رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان کرد: این سخن رهبری سبب می‌شود ما در عرصه‌های گوناگون نقش خود را بخوبی ایفا کنیم، به عنوان مثال اگر در حال جنگ نیاز به قرارگاه داریم فرمانده این قرارگاه باید امام جمعه باشد و ژست رزمندگی  و مبارزاتی به خود بگیرد، زیرا اکنون ما در حال جنگ هستیم و باید جریان‌های انقلابی را که می‌توانند خط شکن باشند ساماندهی وحفظ کنیم.
وی با بیان اینکه مشکلی که در برخی شهرهای ایران داریم این است که خط شکنان و رزمندگان را در رده‌های دوم وسوم اجتماعی قرار داده‌ایم، افزود: نیروهای رزمنده، بسیجی و مجاهد باید دررده اول و محور جریان‌های اجتماعی جامعه باشند.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که قشر رزمنده و انسان مجاهدی را که خط شکن است محور جامعه قرار دهیم و با این رویکرد می‌توان بسیاری از مسایل را بدرستی حل کرد و متأسفانه مشکل ما در مشهد این بود که برخی متأسفانه این موضوع را نمی‌توانستند درک کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اطاعت از رهبری باید در دیدگاه و حرکت ما قرار داشته باشد، یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرهستند بدان معناست که می‌خواهند سمت و سوی حرکت را تعیین کنند و در فرمایش‌های معظم له نکته‌های بسیار دیگری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات برخی دوستان خواستند به شخصی  بگویم انصراف بدهد تا وحدت ایجاد شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به قرارگاه فرهنگی تأکید دارند، اما برخی می‌گویند باید جریان خط شکن رزمنده کنار برود و این دیدگاه نشان می‌دهد مشکل ما این است که جریان‌های خط ‌شکن را حمایت و سازماندهی نکرده ایم تا برای مقابله با دشمن اعزام کنیم.
وی سپس به تبیین و تحلیل تعبیر رهبرمعظم انقلاب درباره فرمانده قرارگاه پرداخت و افزود: امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه در صحنه مقدم این جنگ باید رزمنده خط شکن وحزب اللهی را محورکارها قراربدهد نه کسی که خود را نخبه سیاسی می‌داند و به خاطر نسب و نسبت های خانوادگی وعشیره ای می‌خواهد همه کاره شود.
وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک جریان جدی و قطعی در وسط میدان مبارزه است و شما باید در شهرهای خود تشکل‌های امربه معروف ایجاد کنید، اما اینکه بخواهید جلوی فسادهای اخلاقی ایستادگی کنید، کافی نیست و قانون آمران به معروف این را ایجاب می‌کند تا تشکل‌های مردمی با این موضوع شکل بگیرد.  
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه جامعه ما امروز در منجلاب مفاسد اجتماعی غوطه‌ور است، تأکید کرد: این آسیب‌ها امروز نادیده گرفته می‌شود، با این رویکرد شورای فرهنگ عمومی اکنون در حاشیه است و باید آن را توسعه داد تا نسبت به وضعیت کنونی شکل یک نهاد جدی و قطعی‌تری پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.