۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 361090

جنایت‌های متعدد از جمله ترور "عماد مغنیه" از فرماندهان نظامی برجسته جنبش حزب الله لبنان و "محمود مبحوح" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در پرونده سیاه مائیر داگان دیده می شود.

مسئول ترور «عماد مغنیه» / «داگان» کیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مرگ مائیر داگان رئیس سابق این سازمان در اثر ابتلا به سرطان را اعلام کرد.

داگان 71 ساله از چند سال پیش به بیماری سرطان مبتلا بود. جنایت‌های متعدد از جمله ترور "عماد مغنیه" از فرماندهان نظامی برجسته جنبش حزب الله لبنان و "محمود مبحوح" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در پرونده سیاه مائیر داگان دیده می شود. داگان از جمله شخصیت های نزدیک به آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر قدس بود که به همراه وی دست به جنایت های جنگی متعدد علیه فلسطینیان در داخل و خارج از فلسطین زد.

وی که در مسیر سفر خانواده اش از سیبری به لهستان به دنیا آمده بود، در سال 1950 به همراه خانواده اش به فلسطین مهاجرت کرد و در سال 1963 به صورت داوطلبانه به عضویت ارتش صهیونیستی درآمد.

داگان در سال 1980 به عنوان فرمانده منطقه جنوب لبنان انتخاب گشت و پس از آن به عضویت سازمان جاسوسی "موساد" درآمد و در طراحی عملیات ترور عماد مغنیه، بمباران کاروان سودانی عازم نوار غزه در سال 2009 و ترور محمود مبحوح دست داشت.

این مقام نظامی و سیاسی جنایتکار صهیونیستی در سال 2010 و پس از انتقادات و اعتراضات گسترده به خاطر حادثه ترور مبحوح از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در دبی مجبور به کناره گیری از سمت ریاست موساد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.