خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: عربستان ۲ میلیون دلار به العربی پول داده که حزب‌الله را تروریست بخواند چون حزب‌الله در مقابل دشمن ایستاده است.

عربستان پول می دهد تا حزب‌الله را تروریست معرفی کنند/ منتخبین ملت به وعده‌های خود عمل کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب آخرین نماز جمعه تهران در سال 94، در خطبه‌های امروز خود ضمن تبریک به منتخبین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به نمایندگان مجلس عرض می‌کنم که اکثر شما به مردم وعده داده‌اید بنابراین باید به وعده‌های خود عمل کنید.

وی افزود: نمایندگان در برابر قرآن کریم سوگند یاد می‌کنند بنابراین اگر از این سوگند تخلف شود کفاره دارد و باید از امانتی که ملت به ما سپرده اند پاسداری کنیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: نمایندگان مواظب باشند که به عهد و پیمان خود  عمل کنند چرا که به فرموده قرآن اگر عمل نکنید گرفتار نفاق می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی به توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ما از لحاظ تجهیزات نظامی قوی هستیم و رو به قوت به پیش می‌رویم اما دشمنی چون آمریکا که کارش زورگویی است به ما می‌گوید که حق ندارید خود را قوی کنید.

وی افزود: زورگویی آمریکا به گونه‌ای است که خود عامل جنایت‌های بسیاری در جهان است و عربستان متجاوز به یمن را تقویت می‌کند تا این گونه آدم بکشند. حقیقتاً باید دولت آمریکا با این مواضع خجالت بکشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: آمریکا تسلیحات کشتارجمعی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد اما با آزمایش‌های موشکی ایران مخالفت می‌کند در حالیکه ما می‌خواهیم کشورمان را مقتدرتر کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مواضع اخیر شورای همکاری خلیج فارس در مورد حزب‌الله لبنان و تروریست خواندن آن اشاره و تأکید کرد: عربستان 2 میلیون دلار به العربی (دبیر شورای اتحادیه عرب) پول داده که حزب‌الله را تروریست بخواند چون حزب‌الله در مقابل دشمن ایستاده است.

وی افزود: عربستان در حمله‌ای که یکی از بازارهای یمن را نشانه گرفته است، 120 کشته و زخمی بر جای گذاشت. آیا اینها را آمریکا و دنیا نمی‌بیند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: حکام عربستان که خود را خادم الحرمین می‌دانند و می‌گویند که قرآن بخوانید پس کی خودشان به آیات قرآن عمل می‌کنند؟ کدام یک از آیات قرآن به عربستان مجوز داده است که مسلمانان را به خاک و خون بکشد؟

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه عربستان در حمله به یمن دچار تلفات بسیاری شده است، گفت: طبق آمار عربستان تاکنون 3500 کشته و هزاران زخمی و مفقود داشته است.

وی با بیان اینکه این روزها زمزمه امر پرفیض حج نیز شنیده می‌شود، گفت: در فکر امنیت جان حجاج باشید هنوز حادثه منا فراموش نشده و دل ما مجروح آن حادثه فراموش نشدنی است. آن همه کشتار در منا رخ داد و قدر مسلم اینکه حکام سعودی بی‌تفاوت نشستند و تماشا کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان حج گفت: آقایانی که برای حج برنامه‌ریزی می‌کنید برای امنیت حجاج نیز برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌گویید حکومت سعودی امنیت جان حجاج را تضمین کرده این روشن است که آنها دروغ می‌گویند چرا که دلسوز ما نیستند. روحانیون عالم‌نمایشان می‌گویند ایرانی انسان نیست و باید آنها را کشت بنابراین در چنین فضایی چگونه می‌خواهید امنیت را حفظ کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: مسئولان حج مسئله را با دقت بررسی کنند و سعی کنند حج خانه خدا همراه با آرامش و حفظ جان مسلمانان باشد.

وی در ادامه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اشاره و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشد مردمی که به انقلاب رأی دادند پشتیبان انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه قم  هستند. باید بزرگان حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ریشه انقلابی نبودن را بخشکاند و صاحبان این تفکر خطرناک اگر وجود دارند از ملت ایران نیستند.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی در ادامه به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره و از کاهش تلفات این مراسم ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت: من واقعاً تأسف می‌خورم از اینکه ما در برنامه‌ای با عنوان چهارشنبه‌سوری تلفات و مجروح داریم. هر چند که امسال تعداد تلفات و مجروحین بسیار کاهش یافت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: من به مسئولان توصیه می‌کنم که در فکر یک برنامه باشید تا در این برنامه نوجوانان و جوانان خود را تخلیه و ابراز شادی و مسرت کنند. ما با برنامه‌های شاد مخالف نیستیم اما ابراز شادی نباید سبب شود که چشم مردم کور شود و یا شخصی جان خود را از دست بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.