نخست‌وزیر بریتانیا از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا راهبرد مداخله پیش از موعد را اتخاذ کنند که بر انهدام شبکه‌های قاچاق متمرکز است.

کامرون: پناهجویان را به لیبی بازگردانید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گاردین، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا از رهبران اتحادیه اروپا خواست کشتی‌های گشتی بیشتری را به دریای مدیترانه اعزام کند تا به محض سفر پناهجویان به سمت اروپا آنها را به لیبی بازگردانند.

کامرون در جلسه پنج‌شنبه شب اروپایی خواستار راهبرد بازدارنده شدیدتری مشابه با سیاست استرالیا در برخورد با پناهجویان شد و بر انهدام شبکه قاچاقچیان انسان تاکید کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد ماموریت نجات اتحادیه اروپا در منطقه مدیترانه مرکزی نیاز به توسعه دارد تا کشتی‌های گشتی بین‌المللی بیشتری با گارد ساحلی لیبی همکاری کرده و کشتی‌های حامل پناهجویان را به لیبی بازگرداند.

طبق برنامه ماموریت موسوم به سوفیا که بر عملیات نجات بین‌المللی در منطقه مدیترانه مرکزی متمرکز است کشتی‌های قاچاقچیان مصادره و نابود می‌شود اما این عملیات در آبهای بین‌المللی انجام می‌شود و مشمول آبهای تحت کنترل لیبی نیست.

یکی از منابع دولتی انگلیس دراین باره گفت: ما تصور می‌کنیم ماموریت سوفیا به دستاوردهای زیادی در کاهش تعداد پناهجویان رسیده است ... اما یکی از چالش‌های این ماموریت این است که درحال حاضر تنها در آبهای بین‌المللی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.