معاون و مدیریت امور زائران استانداری خراسان اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم به منظور ارایه خدمات مورد نیاز به زائران و گردشگران مهیا شده است.

 با تشکیل ستاد خدمات سفر؛ خراسان رضوی آماده استقبال از زائران و گردشگران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از مهر، محمد حسن واحدی در همایش فرهنگ میزبانی در مشهد مقدس بیان کرد: ۳۰۰ برنامه اجرایی با موضوع زائر برای ایام نوروز در استان پیش بینی شده که ۱۹۷ برنامه از این تعداد مربوط به شهرداری مشهد است.

وی بیان کرد: در همین راستا  ستاد خدمات سفر متشکل از هشت هزار نفر از ۲۴۰ دستگاه اجرایی در استان اقدامات مربوط به زائر را برنامه ریزی می کند.

وی افزود: برای ترویج فرهنگ میزبانی زائران حضرت امام رضا (ع) در همین راستا کمیته فرهنگ میزبانی در استانداری تشکیل شده و از همه فرصت ها برای این امر استفاده می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶۳۲ گروه نظارتی خراسان رضوی در ایام نوروز با تاکید بر تثبیت فرهنگ رضوی افزود: برای اجرایی شدن این مهم تمام زیربناها و روبناها در استان باید حول این محور باشد.

واحدی با اشاره به اجرای طرح جهاد خدمت از ایام محرم و صفر سال جاری ادامه داد: هفت هزار و ۲۰۰ نفر در طرح جهاد خدمت در ایام پایانی ماه صفر ثبت نام کردند که این امر باید در ایام نوروز نیز توسعه یابد.

وی با بیان اینکه به منظور اسکان زائران و گردشگران ۳۹۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در دو هزار و ۵۵۰ مرکز اقامتی استان فراهم شده است ادامه داد: تعداد ۳۶۵ مرکز بهداشتی درمانی به صورت شبانه روزی به منظور رفاه حال گردشگران و زائران در ایام نوروز فعال خواهند بود.

وی افزود: در طرح نوروزی همچنین تعداد ۲۰۷ پایگاه اورژانس با ۱۷۳ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه بالگرد در محور های ارتباطی به زائران و مسافران ارائه خدمت می کنند.

واحدی از فعالیت ۱۵۰ گروه پلیس راه در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۹۷ گروه راهداری با ظرفیت ۱۳۲ هزار نفر نیز در جاده های استان خدمت به زائران را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه طرح مبدا به مبدا از طرح هایی است که در تثبیت فرهنگ میزبانی با رویکرد زیارت گروهی نقش مهمی دارد اظهار کرد: این طرح از ۲۰ فروردین ماه سال آینده با شروع جشنواره بهاری زیارت آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.