وزیر علوم در پیامی نوروزی خطاب به مردم ایران گفت: برای تمام مردم ایران سلامتی و شادابی و آرامش را از خداوند آرزو می کنم.

برنامه‌های خوبی در جهت توسعه زیرساخت های کشور در بخش های اشتغال، سرمایه گذاری، توسعه علمی و فناوری داریم

به گزارش قدس آنلاین،محمد فرهادی در گفت و گو با برنا، پیش بینی خود از شرایط پیش روی وزارت علوم در سال 95 را چنین بیان کرد: هم برنامه ششم توسعه به مجلس داده شده و هم بودجه سال آینده تبیین و تقدیم مجلس شده و  پیش بینی های خوبی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به شرایط جدید، به سرانجام رسیدن برجام و تعاملی که با دنیا داریم، برنامه‌های  خوبی در جهت توسعه زیرساخت های کشور در بخش های اشتغال، سرمایه گذاری، توسعه علمی و فناوری داریم و پیش بینی بر این است که در وزارت علوم، سال پررونقی خواهد بود.
فرهادی، به تشریح وضعیت حوزه وزارتی خود در سال 94 پرداخت و گفت: سال 94 برای این وزارتخانه، سال بدی نبود،  در مجموع برنامه های خوبی داشتیم، امکانات و اعتبارات بیشتر بود و توانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم.
وزیر علوم بیان کرد: حوزه علم، تحقیقات و فناوری در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشت و گسترش خوبی داشت. سامان دهی مناسبی انجام شد و ارتباط  دیپلماسی علمی ما و برقراری همکاری های بین المللی گسترده تر شد. دانشگاه ها تحقیقات کاربردی زیادی داشتند که کماکان ادامه دارند و تحقیقات بنیادی نیز همچنان انجام می شود. همچنین اتفاق دیگری که در این حوزه افتاد، توسعه پارک های علم و فناوری، ظهور فناوری های جدید وتوسعه شرکت های دانش بنیان بود که تعداد این شرکت ها روز به روز در حال بیشتر شدن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.