قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از تکمیل ۶۳ درصد از ظرفیت هتل‌های استان از آغاز تعطیلات نوروز ۹۵ خبر داد.

۶۳ درصد ظرفیت هتل‌های آذربایجان‌شرقی پر شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فرزین حق‌پرست اظهار داشت: تعداد اقامت تا دوم فروردین 95 در مراکز اقامتی استان 63 هزار و 935 نفر بوده است که از این تعداد 13/23 درصد مربوط به هتل‌های استان است.

وی در خصوص آمار مراکز اقامتی استان از آغاز تعطیلات نوروز 95 گفت: 75/14 درصد گردشگران در مهمانپذیرها، 5 درصد در هتل- آپارتمان‌ها، 26 درصد در خانه مسافرها، 70/14 درصد در مراکز اقامتی آموزش و پرورش، 47/ 3 درصد در مهمانسرای ادارات و 52/ 4 درصد در سایر مراکز اقامتی از جمله سالن‌ها و خوابگاه‌ها اسکان داشته اند.

حق‌پرست با اشاره به وضعیت آب و هوای استان در روزهای نخست سال 95 افزود: خوشبختانه کاهش محسوسی در میزان ورود گردشگر به استان به دلیل شرایط جوی در نوروز 95 نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر نظارت‌های مداوم از اماکن گردشگری استان یادآور شد: تیم‌های نظارتی در اقصی نقاط استان در حال خدمتگذاری به گردشگران هستند و تاکنون 625 مورد بازدید نظارتی در استان صورت گرفته است که از این تعداد 185 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 236 مورد بازدید از مجتمع های خدماتی بین راهی، 76  مورد بازدید از آژانس های خدمات مسافرتی و 128 مورد بازدید از مراکز اقامتی موقت از جمله خانه‌مسافرها و کمپ‌ها بوده است.

حق‌پرست با بیان اینکه تمام جوانب در بازرسی‌های انجام گرفته، سنجیده شده است، خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استان، 13 مورد تشویق، 58 مورد تذکر و 7 مورد اخطار کتبی صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.