معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد تنها راه مقابله با تروریسم و نابودی آن، توقف حمایت مالی، سیاسی و نظامی از تروریسم و مهار وهابیت است.

 تنها راه مقابله با تروریسم در جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم اظهار داشت اسرائیل هر روز در حال بررسی این موضوع است که چه زمانی علیه لبنان وارد جنگ شود، چطور اسرائیل این حق را دارد که همواره به جنگ و تجاوز به ما و اشغال سرزمینمان فکر کند، ولی ما حق نداریم درباره چگونگی بازداشتن رژیم از تجاوز و حمایت از خودمان فکر کنیم.

قاسم افزود ما همواره گفته‌ایم و این مسئله را مورد تاکید قرار داده‌ایم که تروریسم  تکفیری طرح خطرناکی  است که نه فقط مسلمانان بلکه همه بشریت را تهدید می‌کند، این طرح نه تنها مقاومت بلکه لبنان و  تمام کشورهای عربی،  اسلامی و غیر اسلامی جهان را تهدید می‌کند.

وی گفت برخی به ما می‌گفتند اگر شما نبودید، تروریسم تکفیری وارد کشور نمی‌شد و امروز در جهان ملاحظه می‌کنیم که تمام کسانی که در برابر تروریسم تکفیری، در حال پرداخت هزینه هستند، همان کسانی هستند که از این تروریسم حمایت کردند و آن را با پول و سلاح مورد حمایت قرار دادند و اکنون تروریسم علیه خود آنها عمل کرده است.

معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد مقابله با این وحوش تکفیری تنها از دو راه امکان دارد: راه نخست مهار گسترش تفکر وهابی است که بر آموزش مردم به شیوه اشتباه و انحرافی تکیه و عمل می‌کند و راه دوم منع حمایت مالی، سیاسی و نظامی از تروریسم و پایان دادن به حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از گروه‌های تروریستی است.

شیخ قاسم تصریح کرد اگر این کسانی که از داعش حمایت کردند و تحت عنوان این‌که ما را بکُشند و خودشان در  امنیت باشند، آن را مورد حمایت قرار دادند، از این کار خودداری می‌کردند، داعش نمی‌توانست موصل و الرقه را اشغال کند و به انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف جهان از جمله بروکسل و فرانسه دست بزند، اکنون مشخص شد که آنها از این حمایت‌ها بهره می‌برند تا ما را بکُشند و سپس به سمت خود حامیانشان می‌روند تا آنها را هم به قتل برسانند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به مسئله شبکه اینترنت غیرقانونی در لبنان اشاره کرد و گفت در این شبکه دو مشکل وجود دارد، مشکل امنیتی و اقتصادی که با تخلف از قوانین و محروم کردن خزانه لبنان از سود فراوان مرتبط است، اکنون سرنخ‌های آن آشکار شده تا به یاری خداوند، یک شکاف از شکا‌فهای  امنیتی و یک شکاف از شکا‌ف‌های فساد در لبنان مهار شود و امیدواریم که تحقیقات در زمینه اینترنت غیرقانونی به نتیجه نهایی و مطلوب برسد و مقصران به شدت بازخواست و مجازات شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.