یک دیپلمات سابق آمریکایی گفت: آمریکا و متحدانش اجازه لغو تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه را نخواهند داد.

تحریم‌های سوریه لغو نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، جیم جاتراس دیپلمات سابق آمریکایی در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: ایالات متحده و کشورهای هم پیمان آن بعید است که با پیشنهاد استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در سوریه موافقت کنند. میستورا پیشنهادی را برای پایان دادن بحران سوریه ارائه کرده است که شامل لغو تحریم‌های اقتصادی علیه دمشق است.

وی در ادامه تصریح کرد: لغو تحریمها علیه دولت سوریه بعید خواهد بود. این مساله سخت است که باور کنیم آمریکا با لغو تحریمهای سوریه موافقت کند، مگر در مواردی که کمک های انسان دوستانه به شمار رود.

دی میستورا اعلام کرده است که همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوریه موافقت کرده اند که در دوران انتقال سیاسی قدرت در سوریه، تحریمهای اقتصادی علیه دمشق لغو شود.

دولت باراک اوباما مصمم است تا بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مجبور به کناره گیری از قدرت کند.  جاتراس که مشاور سابق نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی است، گفت: واشنگتن همچنان به دنبال دستیابی به هدف خود یعنی برکناری بشار اسد خواهد بود. فرقی نمی کند که چه نوع تفاهمی بین آمریکا و روسیه حاصل شود، واشنگتن همچنان به دنبال تغییر رژیم سوریه است، این هدف بزرگتر از شکست داعش به شمار می رود.

وی افزود: دولت اوباما همچنان بر تعریف نادرست از مناقشه سوریه پافشاری می کند و همه تقصیرها را به گردن دولت بشار اسد می اندازد. دولت آمریکا همچنان بر این باور است که بشار اسد مردم خود را می کشد و بر این موضع خود پافشاری می کند.

جاتراس گفت: تحریمهای اقتصادی را می توان به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر سوریه مورد استفاده قرار داد. عدم لغو تحریمهای اقتصادی به این معناست که حتی اگر دشمنی و خصومت پایان یابد، اقتصاد سوریه با رونق روبرو نخواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.