هاشمی در گفتگویی درباره موافق نبودن با نظرات و فرمایشات امام خمینی (ره)، به یکی از مصادیق اشتباه بودن نظر امام اشاره کرده و اعلام می‌کند تا الان هم آن نظر امام را اشتباه می‌دانیم.

هاشمی رفسنجانی کدام نظر امام خمینی را اشتباه می‌داند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، هاشمی رفسنجانی در گفتگویی درباره موافق نبودن با نظرات و فرمایشات  امام خمینی (ره)، به یکی از مصادیق اشتباه بودن نظر امام اشاره کرده و اعلام می‌کند تا الان هم آن نظر امام را اشتباه می‌دانیم.

آنچه در ادامه می‌آید، سؤال و جواب هاشمی و خبرنگار درباره نظرات امام خمینی (ره) است.

سؤال: حضرت امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم معرفی کردند. تلقی شما از این عبارت چیست؟

پاسخ هاشمی: - چون بنای ما همیشه این بود که مرید و تابع امام باشیم، به خودمان اجازه نمی‌دادیم در نظرات امام شک کنیم. ما از نظرات امام خیلی برکات دیدیم. جاهایی بود که ایشان تصمیمی می‌گرفتند و ما نمی‌فهمیدیم. بعد می‌دیدیم که حق با ایشان است. معمولا وقتی ایشان چیزی می‌گفتند، ما قلبا اطاعت می‌کردیم...

سؤال: و بعدا هم معلوم می‌شد تصمیم ایشان درست بود.

پاسخ هاشمی: - همیشه این‌گونه نبود. مثلا در قضیه جلوگیری از نامزدی شهید بهشتی، ما خیلی مخالف بودیم، ولی آخر هم قانع نشدیم. با این وجود، به دستور ایشان عمل کردیم و مطیع هم بودیم، اماهنوز فکر می کردیم که اشتباه بود.

تذکر: منظور هاشمی از مخالفت  امام خمینی (ره)با نامزدی شهید آیت‌الله بهشتی، مخالفت امام با ورود روحانیون به عرصه اجرایی (ریاست جمهوری) کشور بوده است و به دلیل همین مخالفت، جامعه روحانیت مبارز در آن زمان، از بنی‌صدر به عنوان نامزد مورد نظر خود در ریاست جمهوری حمایت کرد.
 

 بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی، قدرت الله رحمانی، تهران، کیهان، 1382، چاپ دوم، صص 42-43

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.