دبیر بنیاد هابیلیان گفت: هفت عنوان کتاب با موضوعات ضد تروریستی در سال ۹۴ توسط بنیاد هابیلیان منتشر شده است.

انتشار ۷ جلد کتاب با موضوعات ضدتروریستی

به گزارش قدس آنلاین محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از رونمایی و انتشار هفت عنوان کتاب در سال 94 توسط این بنیاد خبر داد و گفت: هفت عنوان با نام‌های روزشمار وقایع تروریستی ایران، منبع شناسی تروریسم، مجاهدین خلق و اسناد بین‌المللی، خاطرات یک تروریست سابق، ترور به جرم خدمت، سند مظلومیت و رجال صادق در سال 94 منتشر شده است.

وی با اعلام این خبر به معرفی این کتب منتشر شده پرداخت و افزود: کتاب روزشمار وقایع تروریستی که حاصل تلاش سه ساله تیم پژوهشی بنیاد هابیلیان بوده است، در کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: کتاب «منبع شناسی تروریسم» تولیدی دیگر این بنیاد است که برای پژوهش و محققین مناسب است کسانی که دراین حوزه بخواهند کار تحقیقی انجام دهند می‌توانند به این کتاب رجوع کنند؛ تمامی منابع مکتوب فارسی و انگلیسی در حوزه تروریسم در این کتاب جمع آوری شده است.

دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)  تصریح کرد: نسخه انگلیسی کتاب «مجاهدین خلق و اسناد بین المللی» قبلا نسخه فارسی آن در سال 91 منتشر شده است، اسناد بین المللی درمورد تروریست بودن مجاهدین خلق منتشر شده است.

هاشمی‌نژاد به معرفی کتاب دیگر این مجموعه پرداخت و گفت: «خاطرات یک تروریست سابق» خاطرات بتول سلطانی عضو شورای مرکزی گروهک منافقین بوده که بعد از مدتی از آن جدا می‌شود و کتاب خاطراتش را می‌نویسد. بنیاد هابیلیان مجموعه خاطرات وی را با زبان انگلیسی منتشر کرده است.

وی ادامه داد: «ترور به جرم خدمت» یک معرفی کلی از شهدای ترور مسئول مثل شهید بهشتی شهید مطهری نمایندگان مجلس و... است که معرفی این شهدا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در یک جلد کتاب جمع آوری شده است.

دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) در ادامه سخنانش افزود: «سند مظلومیت» معرفی 72 شهید تروری است که یا نحوه شهادت یا نوع ترور خاص بوده و به یک دلیل می‌توانند شاخص باشند معرفی شده شاید شهدای شناخته شده ای نباشند مثل شهید سنا پردل که 6 ماهه بوده و به همراه مادرش در سال 89 در چابهار در روز تاسوعا در عزاداری به شهادت می‌رسد.

هاشمی‌نژاد در پایان سخنانش به آخرین تولید این مجموعه اشاره کرد و گفت: «رجال صادق» نیز کتاب دیگری است که در سال 94 منتشر دشه است و معرفی شهدای روحانی ترور را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی دربرمی‌گیرد. این شهدا هم از شیعیان و هم از اهل تسنن اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.