۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 363143

دادگاه مصر امروز چهارشنبه طی حکمی ۱۵ مخالف دولت را به حبس ابد و ۸ نفر دیگر را به حبس ۱۵ ساله و ۱۰ ساله محکوم کرد.

حبس ابد، جزای مخالفان مصری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه جنایی قاهره امروز چهارشنبه در مرکز روسای پلیس طره تشکیل جلسه داد و برای 23 مخالف دولت به اتهام برگزاری تجمع و قتل عمد حکم حبس صادر کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه در خصوص قضیه معروف به «حوادث ماسبیرو» که در تاریخ 5 جولای 2013 رخ داد، 15 متهم را به حبس ابد، 3 نفر را به 15 سال حبس و 5 نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد.

یک منبع قضایی در این باره گفت که این حکم اولیه بوده و طی 60 روز قابل اعتراض است.

دادستانی به این متهمان، اتهاماتی از قبیل برگزاری تجمع، ارتکاب جرم قتل عمد، استفاده از زور و تجاوز علیه تاسیسات عمومی و خصوصی، استفاده از خشونت و حمله به شهروندان وارد کرده است.

این حوادث در تاریخ 5 جولای 2013 بعد از گذشت دو روز از عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر رخ داد.

کشته شدن 53 فرد مسلح در سینا

منابع نظامی در سینا اعلام کردند که ارتش مصر 53 فرد مسلح وابسته به گروه انصار بیت المقدس را در منطقه سیاله البواطن در روستای البرث واقع در جنوب شهر رفح به قتل رسانده و 50 نفر دیگر را زخمی کرده است.

ارتش مصر همچنین 8 خودروی این گروه را منهدم کرد. منابع مصری گزارش دادند که ارتش دوم میدانی روز سه شنبه با یک گروه افراطی در روستای بلعه واقع در جنوب شهر رفح درگیر شد که طی آن 3 فرد مسلح کشته و 9 نفر دیگر نیز که اسلحه خودکار در اختیار داشتند، دستگیر شدند.

نیروهای ارتش مصر همچنین تلاش این گروه برای منفجر کردن 4 بمب دست ساز در منطقه کرم القوادیس در جنوب شیخ زوید را ناکام گذاشت.

برخی منابع امنیتی و شاهدان عینی در شهر رفح نیز گزارش دادند که اهالی این شهر یک قبر جمعی مربوط به عناصر گروه انصار بیت المقدس را در حومه روستای البرث واقع در جنوب رفح کشف کردند که بیش از 100 جسد در داخل یک حفره عمیق قرار گرفته است.

یک منبع امنیتی نیز گفت که این قبر جمعی حاصل درگیری های امنیتی با ارتش طی 72 ساعت گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.