محمدحسین نیرومند گفت: به نظر من هنرمندان دین را نمی شناسند تا بتوانند روحانی را در فضایی دینی به نمایش بگذارند.

جشنواره فجر «دین» ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «محمدحسین نیرومند» مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که چالش‌ها و فرصت‌های نقش روحانی در سینما چیست؟ گفت: مهمترین بحث این است که در واقع باید روحانی را به عنوان یک شخصیت شناخته شده به عرصه فیلم وارد کرد و چون فیلمسازان، شخصیت روحانیون را نمی شناسند و شناختی نسبت به شخصیت آنها ندارند و نمی دانند که روحانیون عضو چه صنف و گروهی هستند و چه منش و باورهایی دارند، در عمده فیلم‌هایی که در سینمای ایران ساخته می شود این عدم شناخت مشهود است.

وی در ادامه درباره نحوه نمایش روحانیون در جشنواره‌های ایرانی اظهار کرد: به نظر من در بیشتر موارد دین در فیلم های جشنواره فیلم فجر وجود ندارد تا روحانیت بتواند به عنوان پیوست دینی حضور داشته باشند و خیلی از آثار جشنواره با مبانی دینی فاصله دارد.

نیرومند تاکید کرد: افرادی می توانند روحانی را به صورت صحیح در آثار نمایشی به تصویر بکشند که با روحانیون زندگی کرده باشند و چون آشنایی قبلی با این قشر دارم، احساس می کنم عمدتاً روحانیون فیلم‌های ما مصداق واقعی ندارند.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس در پاسخ به اینکه آیا این فاصله از جانب روحانیون ایجاد شده است یا از سمت هنرمندان؟ گفت: به نظر من چون هنرمند قصد نمایش روحانی را دارد، اوست که باید به سمت شناخت روحانی برود، اما شاید درست این باشد که روحانی‌های هنرمند دست به کار شوند و روحانی واقعی را در سینما به نمایش بگذارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته اساسی بین حوزه و فرهنگ و سینما که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند، تعامل است تا شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنند. این در حالی است که در حال حاضر چنین اتفاقی نمی افتد و این دو جریان به صورت مجزا مسیر خود را طی می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه روحانی یک معصوم نیست اظهار داشت: به نظر من هنرمندان دین را نمی شناسند تا بتوانند روحانی را در فضایی دینی به نمایش بگذارند.

دومین دوره جشنواره «روحانی و سینما» 27 فروردین در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.