۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 363337

کره شمالی هشدار داد این کشور در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای نقض حق حاکمیت کره شمالی از « نیروهای هسته‌ای » خود استفاده خواهد کرد.

آمریکا دوباره مورد تهدید قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره شمالی هشدار داد این کشور در واکنش به تلاش های احتمالی آمریکا برای نقض حق حاکمیت کره شمالی از « نیروهای هسته ای » خود به عنوان یک اقدام تلافی جویانه استفاده خواهد کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: «اگر آمریکا سعی کند حتی ذره ای، منافع عالی و حق حاکمیت کره شمالی را زیر پا بگذارد ، ما فورا با استفاده از هرگونه ابزار که در اختیار داریم ازجمله نیروهای هسته ای خودمان واکنش نشان خواهیم داد و این تهدید را علیه حق حاکمیت کره شمالی به طور کامل از بین خواهیم برد.»

کره شمالی ماه ژانویه اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. پیونگ یانگ اوایل این ماه نیز پنج فروند موشک کوتاه برد ازجمله موشک های بالستیک کوتاه برد آزماش کرد.

کره جنوبی و آمریکا نیز در واکنش به آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی تمرین های نظامی گسترده ای را در منطقه آغاز کرده اند و این تمرین های نظامی همچنان ادامه دارد.

پیونگ یانگ این تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را نوعی تلاش به منظور آماده شدن برای حمله به کره شمالی می داند.

کره شمالی همچنین به کره جنوبی هشدار داده است به کاخ ریاست جمهوری این کشور حمله خواهد کرد مگر آنکه پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی به علت « خیانت » عذرخواهی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر این کشور از ارتش درخواست کرده است برای حمله به دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی و نهادهای دولتی این کشور آماده باشد.

این هشدارهای جدید کره شمالی همچنین می تواند بخشی از واکنش این کشور در پاسخ به تحریم های شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ تلقی می شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد این ماه در واکنش به آزمایش هسته ای ماه ژانویه کره شمالی تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. آمریکا نیز اخیرا تحریم هایی جدید علیه کره شمالی اعمال کرده است.

کره شمالی اخیرا بارها گزارش هایی را درمورد دستورهای کیم جونگ اون رهبر این کشور برای مقابله با کره جنوبی و آمریکا صادر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.