رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: دشمن سعی کرده است مهره های خود را در پست های کلیدی نظام جاسازی کند و جریان انقلاب را مهار سازد، امروز این مسئله نسبت به اوایل انقلاب جدی تر شده است.

هفت شیوه دشمن برای فشار به نظام/ مسئله نفوذ جدی شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال ۹۵ مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: این شعار از هر جهت برای رشد و تعالی جامعه اهمیت دارد.
وی افزود: مقام معظم رهبری طبق سیره و سنت همیشگی خود برای هر سال نامی را انتخاب می‌ کنند که انتخاب این نام ها نوعی بیان سیاستهاست. ایشان با انتخاب این نام می خواهند که کشور را در آن جهت به حرکت وادارند و دستگاهها و امکانات را در آن بخش بسیج کنند.
تقوی تاکید کرد: این نامگذاری ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مسئولان غنیمت و سرمایه ای ارزشمند است که هم جهت گیری ها را مشخص می کند و هم راه را هموار می سازد و تاکنون بسیاری از موانع را از سر راه برداشته است که باید آن را قدر بدانیم و جدی بگیریم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری هم جهت داخلی دارد و برکاتی را در ارتباط با زندگی عمومی مردم به همراه می آورد و هم اثرگذاری های خارجی دارد.
وی گفت: از ابتدای انقلاب دشمن هر جا خواست برنامه ها و توطئه های خود را پیاده کند سرش به دیوار انقلاب و افکار انقلابی مردم خورد و دست از توطئه های خود برداشت، اما همچنان مشغول توطئه‌چینی است.
تقوی افزود: دشمن دست از سر انقلاب و مردم ما برنداشته است و هر روز توطئه ای را در سر خود می پروراند و می خواهد انقلاب را با مشکلاتی مواجه کند. یکی از رسالت های رهبر انقلاب این است که آژیر خطر را قبل از بروز توطئه های دشمن به صدا درآورد تا توطئه دشمنان خنثی شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: رهبری قبل از انجام هر توطئه ای هشدار داده اند و بسیاری از توطئه ها را در نطفه خفه کرده اند. دشمن برای مقابله با حرکت توفنده انقلاب از روش هایی استفاده کرده که اولین شیوه آن، شیوه نفوذ بوده است.
وی تصریح کرد: دشمن با شیوه نفوذ سعی کرده است که مهره های خود را در درون نظام جاسازی کند تا آنها با در اختیار گرفتن پست های کلیدی جریان انقلاب را مهار کنند. امروز این مسئله جدی تر شده است، اما از اوایل انقلاب این موضوع وجود داشته است، مانند وجود نفوذی هایی همچون عباس امیرانتظام، حسن نزیه و تیمسار مدنی و حتی دولت موقت. وقتی در مجلس خبرگان قانون اساسی اصل ولایت فقیه به تصویب رسید، تمام اعضای دولت موقت در مجلس خبرگان دسته جمعی در مخالفت با اصل ولایت فقیه استعفا دادند.
تقوی با بیان اینکه دشمن با نفوذ خود سعی کرده است که به اهداف پلیدش برسد، خاطرنشان کرد: نباید از کنار مسئله نفوذ به سادگی گذشت.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شیوه دوم دشمنان علیه نظام شیوه ترور بوده است که بیشتر منافقین از این روش استفاده کرده اند و مردم کوچه و بازار و شخصیت های انقلاب را به شهادت رساندند. ما از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۱۷ هزار شهید ترور داریم. دشمن با این شیوه می خواست جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد.
وی سومین شیوه دشمن برای فشار علیه نظام را روش تحریک قومیت ها عنوان کرد و گفت: دشمن از ابتدای انقلاب سعی کرد از قومیت ها به نفع خود استفاده کند. گاهی بسترهایی فراهم می شود که دشمن می تواند عامل قومیت را به عنوان چماق و چماق‌دار در مقابل نظام قرار دهد که اوایل انقلاب این اتفاق افتاد.
تقوی تصریح کرد: دشمنان با استفاده از این شیوه به دنبال تجزیه کشور بودند و هنوز هم دست برنداشته اند، اما مسئولان امنیت ملی ما همواره هوشیار هستند، ولی دشمنان به این موضوع دل بسته اند. شیوه تحریک قومیت ها در واقع برای مهار انقلاب اسلامی بود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شیوه چهارم دشمنان برای مقابله با انقلاب، برپایی جنگ هشت ساله تحمیلی علیه مردم بود گفت: آنها فکر می کردند با این روش انقلاب را در درون کشور با مشکل مواجه می کنند و خفه خواهند کرد.
وی ادامه داد: اگر ما امروز بر ارزش های انقلاب حساسیت هایی را نشان می دهیم و اگر رهبری با تاکید و توصیه های خود همواره هشدار می دهند، به دلیل سرمایه عظیمی است که به کار گرفته شده و نباید با برخی بی تفاوتی ها خون شهدا و سرمایه های هزینه شده به هدر برود.
تقوی شیوه پنجم دشمنان علیه نظام اسلامی را تهاجم فرهنگی دانست و گفت: تهاجم فرهنگی از تهاجم نظامی خطرناک تراست و باید آن را جدی بگیریم؛ چرا که برای آن برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: تهاجم فرهنگی یک جنگ فرهنگی است و در این جنگ هم مجروح و کشته داریم و همچنین در این جنگ نیز باید اسلحه، پادگان، قرارگاه و فرمانده داشته باشیم. رهبری هم فرمودند که ما در موضوع فرهنگی احتیاج به یک قرارگاه فرهنگی داریم.
وی تصریح کرد: کشته شدگان میدان این جنگ کسانی هستند که از اعتقاداتشان بریده و به ارزش هایشان بی تفاوت می شوند.
تقوی با بیان اینکه شیوه ششم دشمن در مقابل نظام، فشار سیاسی در سطح بین المللی است گفت: آنها می خواستند ما را در سطح بین الملل منزوی کنند تا جایی که قطعنامه های مختلف حقوق بشری صادر کردند و در دفاع از زندانیان سیاسی حتی سفیران خود را از ایران فرا خواندند که البته پس از مدتی با سرافکندگی بازگشتند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: دشمنان در این راستا برخی چهره های سیاسی و نظامی را در سطح بین المللی ممنوع الورود کردند، اما طرفی نبستند، گرچه مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند ولی به هدفشان نرسیدند.
وی شیوه هفتم دشمنان علیه انقلاب را تحریم اقتصادی دانست و گفت: آنها به بهانه موضوع هسته ای کشور ما را با تحریم های اقتصادی روبرو کردند. هدف دشمن از تحریم اقتصادی این بود که کشور را با مشکلاتی مواجه کند، به عنوان مثال با تحریم بنزین می خواستند مردم را در برابر نظام قرار دهند و ملت را از حاکمیت جدا کنند، اما در نهایت امید آنها ناامید شد.
تقوی تاکید کرد: دشمنان با تحریم های اقتصادی قصد داشتند جلوی الگو شدن انقلاب را در منطقه بگیرند، اما تدبیر نظام و مقام معظم رهبری این شد که در مقابل این توطئه ها، پادزهری به نام اقتصاد مقاومتی ارائه شد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: یکی از کلید واژه های بیانات مقام معظم رهبری همواره این بوده است که واژه اقتصاد مقاومتی در فرهنگ عمومی مطرح شود تا مسئولان برای آن اقدام کنند. در واقع رهبری می خواهند کشور را از این جهت بیمه سازند.
وی گفت: اصطلاح اقتصاد مقاومتی در شرایطی مطرح شد که دشمنان انقلاب حلقه های تحریم را تنگ تر می کردند. اقتصاد مقاومتی در برابر جنگ اقتصادی دشمن طراحی شده است، همان طور که در جنگ نظامی همه امکانات باید در جهت پیروزی رزمندگان انجام بگیرد، در جنگ اقتصادی هم همه سیاست ها باید در این جهت به کار گرفته شود. همه دستگاه ها لازم است سهم خود را در اقتصاد مقاومتی مشخص کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و تفاوت هایی دارد، گفت: در واقع اقتصاد مقاومتی در برابر فشارهای بیرونی طراحی شده است، اما اقتصاد ریاضتی در مقابل فشارهای داخلی طراحی می شود.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد فعال است، اما اقتصاد ریاضتی کاملا منفعل عمل می کند و یک اقتصاد انفعالی است.
تقوی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و قدم هایی که باید برای تحقق آن برداشت، گفت: قدم اول در اقتصاد مقاومتی تنویر افکار عمومی است، یعنی مردم باید نسبت به آن توجیه شوند. این مسئله مربوط به رسانه ها و مسئولان می شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: قدم دوم ایجاد یک روحیه جهادی در مدیریت ها است. قدم سوم در اقتصاد مقاومتی اتحاد و انسجام ملی و قدم چهارم تقویت معنویت در جامعه است.
وی تصریح کرد: پرهیز از طرح مسائل و سخنان حاشیه ای قدم پنجم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. مسائل حاشیه ای کشور را به موضوعات بی هدف مشغول می کند. رسانه ها باید حتما به این موضوع توجه داشته باشند و مسئولان هم نباید حاشیه سازی کنند. حاشیه سازی ها نمی تواند کار اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه قدم ششم در اقتصاد مقاومتی پرهیز از برخوردهای شعاری است، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی باور داشت و در عمل اقدام کرد.
تقوی گفت: قدم هفتم در اقتصاد مقاومتی وضع و اصلاح قوانین مناسب و لازم است که باید با کمک مجلس موانع قانونی برداشته شود.
وی ادامه داد: قدم هشتم جلب اعتماد فعالان اقتصادی است تا آنها وارد میدان شوند و کارها با دست این فعالان به نتیجه برسد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یکی دیگر از قدم ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی را حذف تشریفات، سفرهای خارجی و همایش های بی فایده برخی دستگاه ها دانست و گفت: لازم نیست که هیات های عریض و طویل برای سفرهای خارجی به خط شوند، به خصوص سفرهای گروه های پارلمانی که شاید بعضا بی فایده باشند.
تقوی قدم دهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مشخص کردن الگوی مصرف دردستگاه ها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال هزینه برخی نمایندگی ها و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور بسیار زیاد است و اگر گزارش عملکرد آنها را بگیرید متوجه خواهید شد اصلا خاصیتی ندارند. اقتصاد مقاومتی باید به این مسئله هم توجه کند.
وی تصریح کرد: اصل مردمی کردن اقتصاد یکی دیگر از اصول اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد. به عنوان مثال بانک ها باید مشکلات سیستم و نظام خود را اصلاح کنند و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی مشخص سازند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: تشکیل سرمایه های بزرگ از طریق ایجاد تعاونی ها و صرفه جویی در انرژی و مواد اساسی یکی دیگر از اصول اقتصاد مقاومتی است.
تقوی در پایان با بیان اینکه اصل تکیه به تولیدات داخلی از اصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: مردم نباید عطش خرید تولیدات خارجی را داشته باشند و از طرفی باید کیفیت تولید داخلی نیز افزایش یابد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.