۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 363559
لطفا در سال اقدام و عمل شعار ندهید

رهبر معظم انقلاب هر ساله با توجه به موضوعات مهم کشور یک نام را برای آن سال انتخاب می کنند و تقریبا اکثر این سالها موضوع اصلی ساخت کشور و افزایش قدرت درونی آن با نگاه ویژه به اقتصاد و فرهنگ بوده است. بویژه از سال 1387 به این طرف که به نام نوآوری و شکوفایی شناخته شد تقریبا در همه سالها نگاه رهبری به تقویت تولید ملی و افزایش توان اقتصادی و کار بیشتر بوده است.
اگر چه ممکن است برخی از ما به سادگی از کنار این نام ها بگذریم و به خصوص بعضی مسؤولین خیلی راحت با سردادن چند شعار تصور کنند که به تکلیف خود عمل کرده اند اما واقعیت آن است که این مسؤولیت تاریخی قطعا در میان مدت گریبان سهل انگاران را خواهد گرفت.
متاسفانه برخی ها هم عادت کرده اند هرچه رهبری می گویند دوباره تکرار کنند بدون اینکه گامی برای عملی کردن خواسته و دغدغه ایشان بردارند. اگر رهبری می خواستند فقط حرف بزنند که اساسا نیازی به تشکیل حکومت و تعیین مسؤولین در رده های مختلف نبود. اگر قرار است ایشان حرف بزنند و عده ای با شعار دادن از کنار گفته های ایشان عبور کنند چه نیازی به انقلاب و دفاع مقدس و این همه مبارزه بود؟
فلسفه تشکیل حکومت عمل به دغدغه های شیعیان و مسلمانان در ایجاد یک ساختار قدرتمند و منتشر شونده در سراسر عالم است و این مهم ممکن نیست مگر آنکه مقامات اجرایی و عناصر عمل کننده راه را درست تشخیص داده و برای رسیدن به هدف حرکت کنند وگرنه شعار دادن و موعظه کردن و تکرار حرف های خوب دیگران بدون عمل به آنها هیچ خاصیتی جز ایجاد سرخوردگی و دلسردی از کارایی حکومت در میان مردم ندارد.
اکنون سالهاست که رهبر انقلاب به اشکال مختلف می کوشند مسؤولین را متوجه این موضوع کنند که لازمه افزایش قدرت کشور و عبور از مشکلات عمل به برنامه های مختلف در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. ایشان دو دهه است که تاکید کرده اند باید روزی برسد که در چاه های نفت بسته شود و اقتصاد ایران بدون نفت اداره شود. چند سال است که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنند  اما برخی مسؤولین بازهم همان راه قبل را می روند و برای این که متهم به کم کاری نشوند هرکاری که می کنند یک نام اقتصاد مقاومتی هم ضمیمه آن می کنند و اتفاقا به خاطر همین است که رهبری به‏ناچار در سخنرانی روز عید خود در مشهد از عملیاتی نشدن اقتصاد مقاومتی حرف می زنند و می فرمایند: برای اقتصاد مقاومتی، صِرف آمادگی کافی نیست؛ ما گفتیم «اقدام و عمل». البتّه دولت محترم در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی کارهایی کرده‌اند؛ ما گفتیم یک ستاد فرماندهی تشکیل بدهید برای اقتصاد مقاومتی، تشکیل دادند و معاون اوّل رئیس جمهور محترم را در رأس آن گذاشتند؛ کارهایی هم کردند، گزارشش را هم به من دادند که من امروز در پیام اوّل سال به ملّت عزیزمان این را گفتم؛ منتها اینها کارهای مقدّماتی است.
ایشان همچنین تاکید فرمودند: ما احتیاج نداریم از ارزشهای خودمان، از خطوط قرمز خودمان، از اصول خودمان صرفِ‌نظر کنیم تا آمریکا نتواند ما را تحریم بکند؛ ما با دنبال کردنِ همین سیاست اقتصاد مقاومتی، به‌معنای عملی مسأله و اقدام عملی موضوع، می‏توانیم کشور را مصونیت‌سازی کنیم؛ میتوانیم مصونیت بدهیم کشور را تا دیگر در مقابل تحریم به خودمان نلرزیم که ما را تحریم خواهند کرد. خب تحریم بکند؛ اگر اقتصاد مقاومتی شد، تحریم دشمن تأثیر قابل توجّهی نخواهد کرد. این می‏شود حرکت انقلابی و حرکت مؤمنی.
واقعیت آن است که باز شدن گره مشکلات کشور تنها به دست خود ما انجام می شود و کسی قرار نیست از جایی شناخته و نا شناخته پیدا شود و مشکلات کشور را حل کنند. این که دائما یکدیگر را متهم کنیم و به فکر دولت چهار ساله خود باشیم گره مشکلات را باز نخواهد کرد. همه در یک کشتی نشسته ایم و هر کس برای تقویت آن نکوشد و سهم خود را به دوش نکشد همه ساکنان کشتی متضرر خواهند شد. لذا به همه مسؤولان اجرایی و تصمیم گیران و تصمیم سازان توصیه می کنیم حداقل در سالی که رهبری بر انجام اقدامات عملی و قابل لمس تاکید کرده اند شعار ندهید و با سخنرانی و صرف تکرار حرف‏های مقام معظم رهبری وظیفه خود را پشت گوش نیندازید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.