قدس آنلاین- تبریز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان‌شرقی از انجام ۳ هزار و ۷۴۰ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین خبر داد.

انجام ۳۷۴۰ ماموریت تصادفی و غیر‌تصادفی توسط اورژانس آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، روزبه رجایی از انجام 3 هزار و 740 ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط تکنسین‌های اورژانس 115 استان از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار و 5 مورد ماموریت غیرتصادفی و 735 مورد نیز ماموریت تصادفی بوده است.

وی گفت: از این تعداد ماموریت 2 هزار و 961 ماموریت توسط پایگاه‌های شهری و 779 مورد نیز توسط پایگاه‌های جاده‌ای انجام شده است.

به گفته رجایی‌غفوری، در این مدت 218 مورد ماموریت قلبی، 44 مورد سکته مغزی، 132 مورد مشکل تنفسی، 36 مورد سقوط از بلندی، 14 مورد سوختگی، 49 مورد مسمومیت دارویی و 26 مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در تشریح انجام ماموریت‌های غیرتصادفی توسط پایگاه‌های شهری و جاده‌ای گفت: از مجموع 3 هزار و 5 مورد ماموریت غیرتصادفی، 2 هزار و 481 مورد توسط تکنسین‌های پایگاه‌های شهری و 524 مورد توسط پایگاه‌های جاده‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع پایگاه‌های شهری در قالب ماموریت‌های غیرتصادفی یک هزار و 115 نفر را به مراکز درمانی منتقل و 845 نفر را نیز در محل درمان کرده‌اند.

رجایی‌غفوری یادآور شد: از این تعداد ماموریت 540 تماس منجر به لغو ماموریت شده است و 97 نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس به محل حادثه جان باخته‌اند.

دکتر رجائی غفوری در تشریح ماموریت‌های غیر تصادفی پایگاه‌های جاده‌ای نیز گفت: 375 نفر به بیمارستان اعزام و 106 نفر در محل درمان شده‌اند و 39 مورد ماموریت نیز لغو شده است.

وی ادامه داد: در قالب ماموریت‌های غیرتصادفی پایگاه‌های جاده‌ای 23 نفر قبل از رسیدن عوامل اورژانس جان باخته‌اند، یک نفر حین انجام ماموریت و یک نفر نیز حین انتقال به بیمارستان جان باخته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 19.65 درصد ماموریت‌های اورژانس در این مدت به ماموریت‌های غیرتصادفی اختصاص داشت، گفت: از 25 اسفند تا 13 فروردین، 480 ماموریت تصادفی توسط پایگاه‌های شهری و 255 ماموریت تصادفی نیز توسط پایگاه‌های جاده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه تکنسین‌های پایگاه‌های شهری در قالب 480 ماموریت تصادفی، 319 نفر را به بیمارستان منتقل و 32 نفر را نیز در محل درمان کرده‌اند، گفت: در این مدت 112 مورد لغو ماموریت شده و 6 نفر نیز قبل از رسیدن عوامل اورژانس به محل جان باخته بودند.

رجائی‌غفوری در خصوص ماموریت‌های تصادفی پایگاه‌های جاده‌ای نیز گفت: این تکنسین‌ها در این مدت در قالب 255 ماموریت 281 نفر را به بیمارستان اعزام و 35 نفر را در محل درمان کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه در ماموریت‌های تصادفی، تکنسین‌های جاده‌ای 16 نفر قبل از رسیدن تکنسین‌ها به محل و 3 نفر نیز حین انجام اقدامات پیش بیمارستانی جان باخته بودند.

رجایی‌غفوری در خصوص عملکرد 11 ایستگاه سلامت اورژانس 115 استان گفت: در این مدت یک هزار و 265 مراجعه به این ایستگاه‌ها صورت گرفته است که یک هزار و 243 نفر سرپایی درمان و 22 نفر به تشخیص تکنسین‌های مستقر در این ایستگاه‌ها به بیمارستان اعزام شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.