۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 364000

قدس آنلاین - لرستان: سند تحول اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقدام و عمل تا پایان فروردین ماه ۹۵ در لرستان تدوین می‌شود.

تدوین سند کوتاه مدت یک ساله در لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در جلسه «برنامه کوتاه مدت، اقدام و عمل برای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: این سند پروژه محور است که خروجی آن یک سری پروژه هایی است که مربوط به دستگاه های اجرایی است.

 هوشنگ بازوند  اظهار داشت:موضوع تهیه سند تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق سرمایه گذاری و اشتغال و مقصد گردشگری  است.وی با اشاره به پروژه‌های معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان افزود:با توجه به سه خلع پر رنگ شدن بخش خصوصی،محرومیت زدایی و شرح وظایف برای شهرداری دارد به‌ طوری‌که حضور مردم و بخش خصوصی در آن مقداری کمرنگ است.

استاندار لرستان با ارایه پروژه های پیشنهادی در بخش صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: لازم است در این سند تکلیف منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، بندر خشک خرم آباد، شهرک صنعتی شماره دو دورود، شهرک شماره سه بروجرد و منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد که مجوزهای آن ها گرفته شده است، مشخص شود.

بازوند با اشاره به شعار سال اقدام و عمل تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان پروژه‌هایی را که قابلیت اجرایی شدن در سند یک ساله  ندارند راتعریف نکنند با عدم بهره‌برداری مسئله نبود اعتبار را بهانه کنند از این‌رو انتخاب پروژه‌ها باید به نحوی باشد که در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان باید سهم قابل قبولی در بازار عراق داشته باشد تاکید کرد: این باید در بحث بازرگانی استان اقدامات بیشتری صورت گیرد و پی گیری هایی در خصوص افزایش سهم لرستان از بازار عراق انجام شود.بازوند با بیان اینکه صادرات غیرنفتی رشدقابل توجهی داشته است گفت: عملکرد هشت ماهه استان طی سال گذشته در بحث صادرات غیرنفتی با رشد ۹۳ درصدی مواجه بود لذا استانداری لرستان باید متولی بخش صادرات غیر نفتی و تعیین میزان آن باشد.

بازوند در بخش  امور آب تاکید کرد:سه پروژه سند کمندان، آغاز عملیات اجرایی سد مخمل کوه خرم‌آباد تا تیرماه 95 و حل‌وفصل سد تاج امیر دلفان در این سند باید دیده شود.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان به ۱۵ پروژه ارائه شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این سند اشاره کرد و گفت: این پروژه ها شامل مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا، صنایع غذایی دریاچه گهر، توسعه پتروشیمی کوهدشت، کارخانجات دارویی بایر افلاک، لاستیک سازی لرستان، شهرک تخصصی پتروشیمی، مجتمع آهک صنعتی هیدراته، سنگبری سنگ های گرانیتی مخملکوه و ... هستند.

چگنی برگزاری چهار همایش را از اقدامات این سازمان تا خرداد ماه سال ۹۶ دانست و گفت: برگزاری سمینار رفع موانع نرم افزاری سرمایه گذاری در استان، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری، برگزاری همایش دوره های آموزشی افزایش بهره وری در استان و بررسی امکان سنجی فرصت های سرمایه گذاری استان از اقدامات این سازمان خواهد بود.

وی  به پروژه های بخش کشاورزی استان اشاره کرد و بیان داشت: تبدیل آبیاری سنتی به مکانیزه در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، احداث سه هزار هکتار باغ میوه، احداث شبکه فرعی در سطح ۱۰ هزار هکتار اراضی پایاب سدها و ایستگاه های پمپاژ، اتمام ایستگاه های پمپاژ میشاخور، میلیون، چم کوشک، زیودار، جلگه خلج و آمیران کوشکی از جمله این پروژه ها هستند.

وی اظهار داشت: احداث کشتارگاه صنعتی طیور با خط صادراتی، تکمیل کشت و صنعت دامپروری لرستان، احداث گاوداری شش هزار راسی الیگودرز، احداث ۴۰ هکتار گلخانه و کاشت گیاهان دارویی در سطح ۳۵۰ هکتار از دیگر پروژه های معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی لرستان هستند.

معاون برنامه ریزی لرستان عنوان کرد: تکمیل، ایجاد و تجهیز موزه مردم شناسی بروجرد، تکمیل موزه قوم لک الشتر، تکمیل موزه صنایع دستی هنرهای خانه آخوند ابو، احیای کاروان سرای چمشک، احیای کاروان سرای گوشه شهنشاه، احیای خانه بزرگمهر و مستجاب الدعوه بروجرد از جمله این پروژه ها پیشنهادی میراث استان  هستند.

چگنی به پروژه های بخش انرژی اشاره کرد و گفت: شرکت گاز لرستان در نظر دارد تا خرداد ماه ۹۶ عملیات گازرسانی به ۲۵۰ روستای استان را به اتمام رسانده و کار گازرسانی به شهرک صنعتی شماره سه شهرستان خرم آباد و شهرک سنگ این شهرستان را انجام دهد. وی افزود: شرکت توزیع برق لرستان نیز متعهد شده است تا پایان اسفند ۹۵ کار برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان که دارای راه دسترسی هستند را به اتمام رساند.

در پایان جلسه استاندار تاکیدکرد: در این سند یک سری از پروژه‌های استان که 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید به  اتمام برسند و پروژه‌هایی هم که ماهیت ملی دارند نیز باید 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.