مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) گفت: همزمان با شب میلاد حضرت جواد(ع) حرم مطهر رضوی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

حرم مطهر رضوی گلباران می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از برنا، مهدی رجب پور در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های فرهنگی و هنری با اشاره به فعالیت حدود یک دهه ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جواد(ع) افزود: این ستاد فعالیت رسمی خود را از چهار سال گذشته آغاز کرده است و به گونه ای که اکنون جشن های میلاد حضرت جواد(ع) را از سطح مسجد به سطح شهر مشهد گسترش داده است.
وی با بیان اینکه در این ستاد برنامه های مختلفی برای شب و روز میلاد جوادالائمه(ع) در نظر گرفته شده است، افزود: مهم ترین این جشن ها مربوط به گلباران حرم مطهر حضرت رضا(ع) است که این مراسم با حضور عموم مردم همزمان با نماز مغرب و عشا یکشنبه ۲۹ فروردین همزمان با شب میلاد حضرت جواد(ع) از میدان شهدا به سمت حرم رضوی صورت می گیرد.
مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) افزود:با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در بحث تبلیغات شهری این مراسم رایزنی های لازم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز از طریق دبیرخانه این کانون ها در استان دعوت عمومی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: شورای هیئات مذهبی نیز در خصوص دعوت از هیئات مذهبی اقداماتی دارد.
رجب پور تاکید کرد: از دیگر برنامه های مهم ستاد مردمی جشن های ولادت حضرت جواد(ع) دیدار با آیت الله علم الهدی است که این دیدار ۳۰ فروردین ماه همزمان با روز میلاد حضرت جواد(ع) صورت می گیرد.
وی تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه های این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: به نیت ولادت نهمین امام شیعیان از نه فرزند شهید مدافع حرم تجلیل می شود.
وی ابراز کرد: واحد خواهران کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) برای دومین سال مسابقه کیک پزی را در شب میلاد این امام همام برگزار می کند که کیک های طبخ شده توسط خانواده ها مورد داوری قرار گرفته و به سه نفر برتر جوایزی اهدا می شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) ادامه داد: این کیک ها در میان مردم شرکت کننده در مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام جواد(ع) توزیع می شود.
وی مسابقه حفظ احادیث امام جواد(ع) را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در جشن های ولادت حضرت جواد(ع) دانست و گفت: این مسابقه برای نخستین بار برای تمامی رده های سنی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.