عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید به طریقی جلوی این مفاسد را بگیریم.

مبارزه با مفاسد اقتصادی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی امروز در قم ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: اگر مسئولان اقتصاد مقاومتی را به طور عملی به کار برند، راه حلی برای زندگی اجتماعی امروز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: غرب با تحریم همه‌جانبه، غیرانسانی و با هدف از بین بردن ایران به صحنه آمده و این تحریم‌ها سبب شد، رهبر معظم انقلاب، مسئله اقتصاد را با این زمینه و بحث شروع کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تعریفی دارد، بنابراین باید تعریف آن جامع و کامل باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب با اقتدار مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. اقتصاد مقاومتی باید در شرایط تحریم‌ها، دشمنی‌ها و در شرایطی که می‌خواهند ملت ایران را با جریان اقتصادی زمین بزنند، وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی شکوفایی کشور را به دنبال خواهد داشت؛ اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور انسان و ملت نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که به ملت اجازه دهند که در شرایط فشار نیز بتوانند از خود دفاع کنند و شکوفایی داشته باشند.

مسعودی‌خمینی عنوان کرد: باید بزرگان علم و اقتصاددانان روی مسئله اقتصاد مقاومتی کار کنند، مقاوم بودن اقتصاد به این معنا است که باید از نظر مقابله با تمام آنچه در توان داریم، بتوانیم این مقابله را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید توطئه دشمنان را خنثی کرده و کشور را از نظر اقتصادی تقویت کنیم، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که تاثیر تحریم‌ها نتواند بر ما تاثیرگذار باشد و دشمن نتواند با ما مقابله کند، بنابراین باید در داخل، کشور را با این اقتصاد مقاوم کنیم تا کسی نتواند به آن تعرض کند و باید از ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مسئله توانبخشی حوزه خصوصی گفت: با توانبخشی این حوزه می‌توانیم در برابر مشکلاتی که به وجود می‌آید، محکم باشیم، بخش خصوصی و مردمی باید فعال شود تا بتواند از خود دفاع کند و ظرفیت‌های در اختیار خود را مورد استفاده قرار دهد و با فکری همه‌جانبه کاری کنیم تا در برابر تحریم‌ها بتوانیم قد علم کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمینه مدیریت منابع ارزی مسائل زیادی  وجود دارد که باید انجام شود و ارز در مکان مناسب مصرف شود و از تجملات پرهیز کنیم.

مسعودی‌خمینی اهمیت مسئله مصرف را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ متاسفانه عده‌ای برای سودجویی‌های خود کالاهایی را به کشور وارد می‌کنند، در حالی که می‌توانیم بهترین کالاها را در داخل تولید و مصرف کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها و شخصیت‌های اقتصادی باید کالایی که نیاز است وارد کنند و مردم نیز در مصرف خود دقت داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشی تاکید داشتند اقتصاد باید دانش‌بنیان باشد و نه تنها اقتصاد بلکه همه مباحث باید دانش‌بنیان باشد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها یکی از مراکز اقتصادی است که باید افراد توانمندی را به جامعه تحویل دهند تا اقتصاد پویا بنیانگذاری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.