قدس آنلاین/ یاسمین مشرف : بهار- فصل باران و گل- را خیلی‌ها بهترین فصل سال می‌دانند و به نظر می‌رسد واقعاً هم همین‌طور است. یکی از دلایلی که بهار می‌تواند- بویژه برای خانم‌هایی که به دنبال کاهش وزن هستند- فصل خوبی باشد، این است که این فصل به طورطبیعی و به شکل سحر آمیزی باعث کاهش وزن می‌شود. نمی‌توان حقایقی را که در این زمینه وجوددارد انکار کرد، چراکه بهار، خودش آن‌ها را اثبات می‌کند:

 چرا بهار برای خانم‌ها فصل خوبی است؟

 باشگاه طبیعی ورزش
آب و هوای مطبوع بهاری باعث می‌شود تمایل به  فعالیت بیشتری داشته باشید. تا زمانی که برداشت شما از ورزش و فعالیت در محیط بیرون شامل حرکت دادن پاها می‌شود، می‌توانید در فصل بهار منتظر فعالیت بیشتر خودتان باشید- غیر از این هم نمی‌تواند باشد.

 نوشیدنی‌های متناسب
نوشیدنی‌های متناسب با فصل‌های گرم‌تر سال، کالری کمتری نسبت به نوشیدنی‌های متناسب با هوای سرد دارند، پس در این فصول به طور خودکار وزن کم می‌کنید. مجموعه محتویات یک جعبه شکلات داغ، حاوی 400 کالری است، بنابراین شما با مصرف چای سرد با 80 کالری و یا انواع نوشیدنی‌هایی که از مرکبات تهیه می‌شوند با محتوای 60 کالری انرژی، وضعیت بهتری از نظر میزان دریافت کالری خواهید داشت.

 غذاهای سالم‌تر
غذاهای خوشمزه فصل بهار به طرز عجیبی سالم تر هستند. در اوج سرمای زمستان، سردی هوا باعث می‌شود دنبال غذاهای انرژی بخش و پرکربوهیدراتی باشیم که ما را گرم می‌کنند- هرچقدر محتوای کربوهیدرات بالاتر، بهتر. اما در بهار، انواع توت‌ها، مارچوبه و ... از مواد خوراکی‌ای هستند که در بازار  بیشتر از هر فصل دیگری با آن‌ها برخورد می‌کنیم. بشقاب شما به طرز اعجاب انگیزی انرژی کمتر درخود خواهد داشت.

 سبزیجات فراوان
سبزیجاتی که چربی را می‌سوزانند در بهار فراوان هستند. بالا بودن میزان انسولین، باعث می‌شود بدن چربی ذخیره کند. به گفته دکتر «چارلز گوین» نویسنده کتاب «برنامه تینسولین: راه حل موفقیت آمیزبرای اینکه وزن از دست بدهید و لاغر بمانید» این مواد، عامل اصلی افزایش وزن و چاقی به شمار می‌آیند. موضوع جالب این است که هرچقدر برگ‌های میوه‌ها و سبزیجات سبزتر باشند، قدرت آن‌ها در کمک به کاهش سطح انسولین در بدن و در نتیجه سوزاندن چربی بیشتر خواهد بود و این اتفاق در بهار که زمان اوج سبزیجات فصلی‌ای مثل اسفناج، کنگر، آب تره و … است، بیشتر از هر فصل دیگری رخ می‌دهد.

 خواب بیشتر
تغییر ساعت در ابتدای فصل بهار باعث می‌شود زودتر به رختخواب بروید. در واقع شما یک ساعت را در بهار از دست می‌دهید، به این معنا که ساعت 9 بعد از ظهر به ساعت 10 بعد از ظهر تبدیل می‌شود. حفظ ساعت قبلی خواب، به شما کمک می‌کند یک ساعت زودتر به رختخواب بروید.  تحقیقات نشان داده اند خواب بیشتر، باعث حفظ انرژی طبیعی بدن می‌شود و در نتیجه شما نیاز کمتر به مصرف چربی و کربوهیدرات احساس خواهید کرد.

 ویتامین D بیشتر
روزهای طولانی تر به معنای ساعات بیشتر تابش آفتاب و ویتامین D بیشتر است. بعد از گذراندن زمستان درداخل منزل،  صرف زمان بیشتری در نورآفتاب، کمبود احتمالی ویتامین D را جبران خواهد کرد. براساس مطالعه‌ای که توسط «مرکز تحقیقات سرطان هاچینسون» انجام شد، ذخیره‌سازی این ویتامین درکنار انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی، بیشتر از تمرینات ورزشی و رژیم غذایی به تنهایی، به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

 تماشای کمتر تلویزیون
هوای مطبوع بهاری باعث می‌شود، زمان بیشتری را در بیرون از منزل سپری و در نتیجه و به طور طبیعی تلویزیون کمتری تماشا کنید. در واقع هوای گرم تر به معنای تماشای کمتر تلویزیون به هنگام صرف غذا هم هست. هرچقدر کمتر به هنگام صرف غذا تلویزیون تماشا کنید، غذای کمتری را نجویده و بدون فکر
فرومی برید و در نتیجه کمتر به وزن خود اضافه می‌کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.