قدس آنلاین/ هنگامه طاهری: نوروز امسال ورود گردشگران به خراسان رضوی ۵/۱ درصد و شهر مشهد ۳ درصد رشد داشته است.

مشهد نوروز امسال با اقبال بیشتر گردشگران روبه‌رو شد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به تمهیداتی که در سال جدید برای جذب و ماندگاری گردشگران به استان با مرکزیت مشهد انجام شد، با رشد ورود گردشگران و زائران روبه‌رو شدیم.
زارع صفت بیان داشت : هر چند آمار رشد ورود گردشگران خیلی چشمگیر نیست، اما آمار بازدید از مراکز تفریحی و تاریخی استان با 23 درصد افزایش نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجه بازدید کنندگان حکایت داشت.
او همچنین از افزایش ضریب اشغال واحد‌های اقامتی رسمی به میزان 70 درصد خبر داد و خاطر نشان کرد: که از 25 تا 28 اسفند ماه سال گذشته متوسط ضریب اشغال اماکن اقامتی استان 48 درصد، از 29 اسفند تا 3 فروردین امسال 94 درصد و از 4 تا 13 فروردین ضریب اقامت به 72 درصد رسید.
زارع صفت در خصوص علت افزایش آمار گردشگران به استان اذعان داشت: امسال برای شهرها برند گردشگری تعریف شد و به شهرها اعلام کردیم که بر اساس همان برندها برای استان تبلیغ کنند.علاوه بر این در راستای توسعه بوم گردی شهرستان‌ها اماکن بومی اقامتی با ظرفیت‌های سنتی راه‌اندازی شد که از جاذبه‌های برجسته گردشگری بود.
او در این خصوص به 29 مکان غرفه‌های صنایع دستی و افزودن 25 مجموعه تاریخی مازاد بر مجموعه‌های گذشته نیز اشاره کرد.  
وی یادآورشد: با توجه به بالا بودن ضریب امنیت ایران در منطقه، با رشد گردشگران خارجی به استان و مشهد نیز مواجه خواهیم شد.
وی افزود: در این راستا در نوروز امسال گردشگرانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، لبنان، عراق و بحرین به مشهد و استان وارد شدند.
به گفته او قرار است گروهی از گردشگران اروپایی نیز با قطار گردشگری از تبریز به مشهد سفر کنند و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای آشنایی بیشتر گردشگران با تمدن ایران و بناهای تاریخی به آماده‌سازی بیشتر بناها می‌پردازد تا ظرفیت ها برای جذب و ماندگاری گردشگران خارجی افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.