عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی در کش و قوس‌های مسائل سیاسی کشور می‌خواهند مسائل دفاعی را فدای اهداف سیاسی خود کنند.

  مسائل دفاعی را فدای اهداف سیاسی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه 160 نماینده مجلس در حمایت از سیاست‌های موشکی کشور اظهار داشت: امروز بیانیه‌ای توسط نمایندگان مجلس منتشر شد و در آن تحلیلی از مباحث دفاعی و ضرورت‌ پرداختن به سامانه‌های موشکی مطرح و نتیجه گیری شد کسانی‌که می‌گویند دنیای امروز دنیای مذاکره است نه موشک، این اقدام آنها به عنوان خیانت در حق امنیت ملی و مباحث دفاعی کشور است.

وی ادامه داد: اگر از یک بچه نیز سوال کنید می‌داند که بحث دفاعی شرط و ضرورت اول زندگی است. در تاریخ نیز می‌بینیم که بحث دفاع برای انسان‌های اولیه ضرورت پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در حین مذاکرات یا مباحث دیگری که در تعاملات منطقه خواهیم داشت، امنیت ما زمانی برقرار می‌شود که جایگاه دفاعی برتر داشته باشیم.

جوکار گفت: من تأسف می‌خورم که امروز برخی در کش و قوس‌های مسائل سیاسی کشور می‌خواهند مسائل دفاعی را فدای اهداف سیاسی خود کنند و به آینده کشور و ملت توجهی نکنند.

وی تأکید کرد: مذاکره و پشت میز مذاکره نشستن منوط به این است که ما دارای قدرت باشیم و اگر فاقد آن باشیم، مذاکره معنایی پیدا نمی‌کند و طرف مقابل نیز سعی می‌کند که با قدرت خود آنچه را که مدنظرش است بر طرف مقابلش تحریم کند. در دوره‌های گذشته نیز کشورهای ضعیف کاملاً ناچار به پذیرش خواسته‌های دشمنان می‌شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این پرسش که چرا برخی قسمت‌ها از خاک کشورمان در گذشته جدا شد؟ افزود: این اتفاق به این دلیل بود که سلاطین و شاهان گذشته به خاطر نداشتن قدرت دفاعی تن به این قراردادهای دادند. امروز برخی کشورها مانند یمن نیز اگر قدرت دفاعی مستحکمی داشتند، عربستان جرأت حمله به آنها را نمی‌کرد.

جوکار تصریح کرد: در صورت عدم توازن قوا در میز مذاکره طرف ضعیف از لحاظ قدرت دفاعی محکوم به شکست و پذیرش خواسته‌های نامشروع طرف مقابل است.

وی درباره وظیفه دولت در خصوص تقویت بنیه دفاعی و موشکی تأکید کرد: در بحث سامانه موشکی باید تحقیق و پژوهش را توسعه داده و بتوانیم به خطای کمتر در زمینه موشکی برسیم؛ همچنین باید تولید انبوه موشک را در دستور کار قرار داده و رزمایش و آموزش‌های موشکی را در وقت مقرر انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت نباید مانع بر سر تقویت بنیه دفاعی و موشکی شود و باید تحقیق در زمینه تولید سامانه‌های موشکی و برگزاری رزمایش‌های موشکی را تقویت کنیم؛ چرا که امروز اگر ما در زمینه سامانه‌های دفاعی بیشتر آمادگی لازم را داشته باشیم، پشتوانه‌ محکمی در مذاکرات خواهد بود و تنها از طریق دیپلماسی سیاسی نمی‌توان کارهای خود را در سطح منطقه و بین الملل جلو برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.