سازمان ملل از نوعی فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای اطلاع رسانی پزشکی به مناطق محروم جهان استفاده می کند.

استفاده سازمان ملل از هوش مصنوعی برای مقابله با ایدز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل به تازگی استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده که امید می رود ضمن اطلاع رسانی درباره بیماری های مختلف و راههای پیشگیری از ابتلا به آنها، کیفیت زندگی در کشورهای محروم آفریقایی و مناطق محروم جهان را ارتقا بخشد.

اجرای این برنامه در زیمبابوه موفقیت آمیز بوده و پیش بینی می شود در بسیاری از مناطق مشابه دیگر جهان نیز مورد آزمایش قرار گیرد.

این فناوری جدید نوعی خدمات مبتنی بر ارسال پیامک محسوب می شود که کاربران برای استفاده از آن هزینه ای پرداخت نمی کنند.

این نوآوری U-report نام دارد که طی آن انبوهی از پرسشها درباره بیماری های مختلفی نظیر ایدز به دست کارشناسان بهداشتی یونیسف می رسد.

این فناوری در اوگاندا به عنوان یکی دیگر از کشورهای آفریقایی مستعد انتشار بیماری های خطرناک با استقبال زیادی همراه شده به طوریکه شمار استفاده کنندگان از آن به سه برابر افزایش یافته است.

ارسال انبوهی از پرسشها به این سیستم موجب شده تا یونیسف نرم افزاری را مورد آزمایش قرار دهد که توان پاسخگویی خودکار به تمامی این سؤالات را داشته باشد.

در زیمبابوه سالانه ۲۷ هزار مورد ابتلای جدید به HIV گزارش  می شود و قابل تأمل اینکه ۴۰ درصد از این مبتلایان بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن دارند.

اکنون کارشناسان بهداشتی سازمان ملل امیدوارند که از این طریق روند ابتلا به چنین بیماری هایی کند شده و در نهایت روند معکوس پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.