سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۵ هزار تن میوه شب عید اختصاص یافته به خراسان رضوی ۴ هزار و ۵۰۰ تن آن در بازارهای میوه و تره‌بار استان به فروش رسید.

۴ هزار و ۵۰۰ تن میوه شب عید در خراسان رضوی به فروش رسید

به گزارش خقدس آنلاین، سیدحمیدرضا جوادی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از مجموع 5 هزار تن میوه شب عید اختصاص یافته به خراسان رضوی (3.5 تن پرتقال و 1.5 تن سیب) 4 هزار و 500 تن آن در بازارهای میوه و تره‌بار استان به فروش رسید که شامل 3 هزار و 100 تن پرتقال و هزار و 400 تن سیب بود.
وی افزود: از مجموع این میزان میوه اختصاص یافته به استان تنها 500 تن باقی مانده که شامل 400 تن پرتقال و 100 تن سیب بوده که این میزان از میوه‌های باقی‌مانده نیز طی امروز و فردا در سطح بازارهای استان توزیع می‌شود و خوشبختانه با مشکل کمبود میوه در ایم نوروز 95 در خراسان رضوی مواجه نبودیم.
سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در ایام اجرای طرح میوه شب عید در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: امسال از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شد و از مهر ماه سال گذشته جلسات هماهنگی‌ای در این رابطه برگزار شد.
جوادی تصریح کرد: پس از تأمین سهمیه میوه شب خراسان رضوی این میوه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و به شکلی مطلوب و رضایت‌بخش در سطح استان و در میان متقاضیان توزیع شد.
وی با بیان اینکه امسال شاهد توزیع میوه قاچاق در خراسان رضوی نبودیم، تأکید کرد: در آخرین جلسه سال 94 اکیپ‌های مشترکی از سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین پلیس آگاهی استان تشکیل شد تا از ورود میوه، آجیل و خشکبار و سایر اقلام خوراکی جلوگیری شود و با متخلفان نیز برخورد قانونی صورت پذیرد؛ این اکیپ‌ها از ابتدای امسال به صورت جدی‌تر به فعالیت خود می‌پردازند.
سرپرست مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای طرح تنظیم بازار تأمین میوه موردنیاز مردم و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها بود و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که تولید میوه در حد مطلوب باشد و قیمت‌های عمده فروشی و خرده فروشی هم با جدیت تمام نظارت شوند، البته هنوز قیمتی برای میوه‌های بهاره معین نشده است و که به محض اعلام قیمت‌ها، اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌پذیرد.
جوادی عنوان کرد: در ایام نوروز 95، 151 تن گوشت مرغ توزیع شد و استقبالی هم از فروش گوشت قرمز و برنج صورت نپذیرفت.
وی بیان کرد: قیمت‌های گوشت قرمز و مرغ افزایش چندانی نداشته و حتی کاهش هم داشته به طوری که مرغ با کاهش 8.5 درصدی و گوشت گوساله با کاهشی 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده و تنها گوشت گوسفندی با افزایش 6 درصدی همراه بوده است.
در ابتدای این نشست خبری سیدمرتضی سعیدی‌شهری رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم ضمن عرض تبریک سال نو و گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر، گفت: طبق دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سال 95 مقرر گردیده که در راستای شعار مقام معظم رهبری در بحث «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» هر ماه یک نشست خبری با موضوع اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف این سازمان برگزار شود.
وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که به عنوان نخستین دستگاه اجرایی‌‌ای هستیم که قرار است به صورت ماهانه گزارشی را از بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه میزان تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کند، موضوعی که در پیام نوروزی ریاست جمهوری هم مطرح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.