مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: شركت های هواپیمایی ایران به تازگی تقاضایی به سازمان هواپیمایی كشوری عربستان برای دریافت مجوز پرواز نداده اند.

  هیچ شركت ایرانی درخواست مجوز پرواز به عربستان نداشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، رضا جعفرزاده افزود: نه تنها شركت هواپیمایی ماهان بلكه هیچ شركت هواپیمایی ایرانی به تازگی تقاضایی مبنی بر دریافت مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی كشوری عربستان برای استفاده از حریم هوایی و یا پرواز به این كشور نداشتند.
وی با بیان اینكه مشخص نیست چنین اخباری با چه نیت هایی منتشر می شود، گفت: شركت هواپیمایی ماهان بعد از قطع پروازهای عمره هیچ درخواستی برای پرواز به عربستان و یا عبور از عربستان نداشته است.
به گزارش ایرنا، با قطع روابط سیاسی بین ایران و عربستان سعودی از 16 دی ماه سال 1394 تمام پروازهای برنامه ای بین مشهد - دمام و بالعكس توسط شركت های هوایی ایران ایر، ماهان و سعودی در این مسیر لغو شد.
با لغو پروازهای عمره از اوایل سال گذشته توسط ایران در اعتراض به بی‌اخلاقی‌های ماموران فرودگاه جده، چهار پرواز هفته ای باقی مانده در مسیر مشهد - دمام و پنج پرواز عبوری شركت سعودی از آسمان ایران لغو شد و هم اكنون هیچ پروازی بین دو كشور انجام نمی شود.
به بهانه رعایت آیین نامه های ایمنی پروازها، روزنامه الریاض عربستان به تازگی اعلام كرد شورای هواپیمایی عربستان سعودی پرواز هواپیماهای شركت ماهان به عربستان یا عبور از حریم هوایی این كشور را ممنوع كرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.