وزارت کار در اطلاعیه‌ای از متقاضیان دریافت کارت خرید اعتباری کالا خواست تا برای طی مراحل ثبت نام به سامانه خدمات حمایتی مراجعه کنند.

اطلاعیه جدید درباره ثبت‌نام متقاضیان کارت خرید کالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: متقاضیان طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانیان - کارا کارت با مراجعه به سامانه www.samanehrefah.ir می توانند نسبت به ثبت نام و استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

این وزارتخانه در معرفی طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانیان - کارا کارت اعلام کرد: کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی است مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی که یک فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری نماید که بدون این ابزار امکان خرید آن ممکن نبوده است.

در این طرح تلاش شده است که دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه تضامین بانکی (سفته یا معرف) از این کارت و ابزار نوین مالی بهره مند شوند. کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می تواند نواسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام، نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، می توانند از طریق همین سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند. بازنشستگان کشوری در فاز بعدی طرح قرار دارند. انتظار می رود حداکثر پس از مدت ۱۵ روز از زمان ثبت نام، کارت برای هر فرد صادر شود.

میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام معادل چهار برابر حقوق هر ماه فرد است. به طور مثال اگر فردی ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال حقوق دریافتی در ماه داشته باشد میزان وام اعتباری خرید کالای او ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. مدت بازپرداخت اقساط وام ۱۲ ماه از زمان خرید کالا تعیین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.