۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 365091

گروه تروریستی و تكفیری داعش با انتشار فیلمی به لندن هشدار داد كه هدف بعدی حملات تروریستی خواهد بود كه به اندازه قتل عام تروریستی پاریس مهلك خواهد بود.

داعش، لندن را به حمله تروریستی تهدید كرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، روزنامه اكسپرس چاپ لندن، در این فیلم تصاویر گرافیكی نشان داده می شود كه در آنها ساختمان پارلمان انگلیس و برج ایفل فرانسه فرو می ریزند.
راوی این فیلم هشدار می دهد: 'اگر دیروز نوبت پاریس بود فردا نوبت لندن، برلین یا رم خواهد بود. كشورهای صلیبی این پیام خطاب به شماست. بدانید كه گزینه های شما اندك است، به اسلام بپیوندید، آن را به رسمیت بشناسید یا جنگ را متوقف كنید.'
در این فیلم كه از سوی گروه رسانه ای موسوم به الوعد وابسته به داعش منتشر شده است بویژه به حملات چند سال گذشته در نیویورك، بروكسل و پاریس اشاره شده است.
راوی به زبان انگلیسی و با لهجه غلیظ عربی بیان می كند كه جنگجویان داعش كه بمب گذاری های انتحاری و تیراندازی ها در پاریس را انجام دادند «كفار» را بطور كامل نابود نكرده اند.
در این فیلم همچنین هشدار داده می شود كه حملات به پاریس صرفا پیامی به كشورهای مسیحی بوده است.
روزنامه اكسپرس لندن كه از محتویات این فیلم منسوب به داعش گزارش داده از انتشار خود فیلم خودداری كرده است.
«دیوید كامرون» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته هشدار داد داعش علاقه مند به استفاده از «هر گونه ماده ای كه در دست دارد برای حمله به غرب است.»
منابع انگلیسی به تازگی گزارش داده بودند «سلول های خفته» داعش متعاقب حملات بمب گذاری مرگبار بروكسل در حال برنامه ریزی برای انجام دادن بیش از 20 حمله تروریستی در خیابان های انگلیس هستند.
روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: مقام های دستگاه اطلاعات داخلی انگلیس«ام آی 5» بر این باورند كه بیش از 50 تن از میان 450 افراط گرایی كه هم اینك در انگلیس زندگی می كنند، احتمالا درگیر این توطئه های تروریستی هستند.
در روز 22 مارس سال 2016 (3 فروردین 1395) سه انفجار در بروكسل، پایتخت بلژیك رخ داد كه دو انفجار آن در فرودگاه بروكسل و دیگری در ایستگاه مترو بود. در این انفجارها 35 نفر كشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند.
این حملات، مرگبارترین اقدام تروریستی در خاك بلژیك بود. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.