مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزاری پُربار بخش بین الملل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مرهون تلاش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نهادی عضو شورای بین الملل این جشنواره دانست.

برگزاری پُربار بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) مرهون تلاش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نهادهای عضو شورای ببن الملل این جشنواره است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد امام رضا(ع)، سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد ملکوتی‌تبار، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل نمایندگی این سازمان در شهر مقدس مشهد، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار، ملکوتی‌تبار طی سخنانی، با بیان اینکه «مشهد مقدس از ظرفیت بالایی چون وجود مضجع شریف امام رضا(ع) برخوردار است» معرفی فرهنگ رضوی در سراسر جهان را افتخار بزرگی دانست و آمادگی نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و همکاری با بنیاد مزین به نام امام رضا(ع)، اعلام کرد.
رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد با اشاره به فرهنگ غنی رضوی، یکی از وظایف اصلی این سازمان را بسط و گسترش فرهنگ رضوی و دیپلماسی رضوی عنوان کرد و معرفی این فرهنگ به مشتاقان اهل بیت(ع) را امری مهم و تأثیرگذار دانست.
جعفری نیز، همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مایه فخر و مباهات دانست و از تلاش‌های این سازمان در طول سال‌های برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
وی ضمن تشریح اهم برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از سال 1382 و شروع همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری این رویداد فرهنگی از 8 کشور، گفت: همه آنچه اکنون در 77 کشور سطح جهان در حال برگزاری است، مرهون تلاش‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  و رایزنی‌های فرهنگی ایران و هم چنین نهادهایی چون جاممعه المصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و دیگر اعضای شورایس بین الملل جشنواره خواهد بود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ادامه بیان کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و جشنواره امام رضا(ع) مرهون همکاری‌های بی شائبانه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستند.جعفری با اشاره به تشکیل ستاد عالی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست دکتر ابوذر ابراهیمی‌ ترکمان، دکتر سیدمحمدحسین هاشمی، معاونت فرهنگی، دکتر محمود واعظی مشاور ویژه و همچنین دیوسالار، دبیر بخش بین‌الملل و با مشارکت معاونت پشتیبانی و معاونت پژوهشی سازمان،همکاری ها را بسیار  مهم و گسترده خواند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در سخنان پایانی خود، از رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ در مشهد مقدس علاوه بر حضور در جلسات شورای بین‌الملل و کمیته‌های ذیربط جهت شرکت در جلسات شورای علمی این جشنواره نیز دعوت به عمل آورد.
در ادامه سروآزاد، معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به تشریح فعالیت‌های در دست اجراء با همکاری جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان اوقاف و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص چاپ و ترجمه کتاب و تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی پرداخت و همکاری نمایندگی این سازمان در مشهد را بسیار موثر دانست.
پس از آن، عظیمی، معاون نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد با توجه به خیل عظیم علاقه‌مندان از شیعه و سنی در کشورهای گوناگون از جمله آفریقا و ظرفیت بالای این کشورها بر آمادگی همکاری به ویژه بخش اعزام مبلغ اعلام کرد.
در این دیدار مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) مجموعه چهار جلدی  با موضوع «سبک زندگی رضوی» را به رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد اهداء کرد.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.