به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ دکترحبیب‌الله موسوی‌بهار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام مطلب فوق افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده و امسال نیز به صورت جدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل ؛ سرلوحه برنامه های دانشگاه علوم پزشکی همدان

وی با اعلام اینکه دو هدف عمده در توجه به شعار امسال از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دنبال می‌شود، گفت: حرکت به سمت تبدیل علم و فناوری به ثروت با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی محققان و دانشمندان ازجمله اهداف پیش رو است.

موسوی‌بهار با اشاره به دیگر هدف در حال پیگیری در کشور، افزود: حرکت قوی‌تر به سمت جذب دانشجویان خارجی که در واقع موضوع درآمدزایی و کسب ثروت را از طریق فروش علم در برمی‌گیرد، را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی آورده‌ بسیاری برای استان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این هدف از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و تعدادی دانشجوی خارجی جذب شده که البته کافی نیست و باید امسال حرکتقوی‌تری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ظرفیت استان در خصوص دستیابی به این دو هدف بسیار است، افزود: ما محققان بسیار زبده‌ای داریم و باید تبدیل نتایج تحقیقات آنها به سمت تولید علم و ثروت، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای جذب دانشجویان خارجی استان ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: کشور در منطقه‌ای قرار گرفته که دانشگاه‌های علوم پزشکی آن از لحاظ علمی در همه رشته‌ها بالاتر از کشورهای منطقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.