قدس آنلاین/ شهرآبادی: رئیس ستاد تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان و با توجه به اجرای برجام درصدد هستیم تا محصولات تولیدی کشاورزی استان خراسان رضوی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

کوتاه شدن دست دلالان از بازار میوه در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار ما، جوادی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در روزهای پایانی سال 95 گفت‌و‌گوهای گسترده‌ای با هیأت‌های اقتصادی سایر کشورها صورت گرفت که درخصوص تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان نیز رایزنی‌های مطلوبی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه طرح تنظیم بازار میوه و محصولات پروتئینی از 25 اسفند تا 15 فروردین سال جاری ادامه داشت، گفت: امسال نیز مانند سنوات گذشته، با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های صورت گرفته تنظیم بازار میوه ایام عید به نحو مطلوبی صورت گرفت به طوری که سه هزار تن پرتقال و 1500 تن سیب ذخیره شده در بازار توزیع شد و حدود 130 مرکز پخش کار توزیع این میوه‌ها را برعهده داشتند.
وی با اشاره به اینکه در ایام اجرای طرح تنظیم بازار دست دلالان نیز از بازار میوه کوتاه شد و امکان سوءاستفاده برای آنان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در این ایام استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی جهت تأمین میوه شب عید در مشهد و خراسان رضوی بود. به طوری که یک شرکت با هماهنگی اتحادیه صنف میوه و تره‌بار و دستگاه‌های ذیربط به عنوان مباشر کار خرید، ذخیره و توزیع میوه شب عید را برعهده گرفت. وی اظهار داشت: در ایام عید نیز تمام گشت‌های سیارو ثابت بازرسی کار نظارت بر بازار را به نحو مطلوبی انجام دادند که این بازرسی‌ها درخصوص ما یحتاج و اقلام دیگر و محصولات پروتئینی نیز اعمال شد و در سال جاری نیز هیچ گونه تخلفی گزارش نشد. وی افزود: امسال با اعمال قوانین دقیق و بررسی‌های کارشناسانه، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بحث میوه، و محصولات پروتئینی مانند مرغ، گوشت و تخم‌مرغ شاهد نبودیم و حتی درخصوص برنج و شکر نیز از سوی بازار اعلام مازاد بر نیاز نشد. وی تعادل میان عرضه و تقاضا را در بازار نوروز امسال به عنوان یک موفقیت در طرح تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: در نوروز امسال 151 تن گوشت مرغ در سطح استان و مشهد توزیع شد که در مورد گوشت قرمز نیز اعلام مازاد بر نیاز از سوی بازار صورت نگرفت.
وی در پایان از افزایش 6 درصدی نرخ گوشت گوسفند نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش 5/8 درصدی قیمت گوشت مرغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.