فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و آرامش در مناطق هم مرز جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان و همچنین ارمنستان برقرار است و همه مرزنشینان به زندگی عادی خود مشغولند

 امنیت کامل در مرزهای مشترک ایران و آذربایجان برقرار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار رضایی در جریان بازدید از مرزهای مشترک ایران و آذربایجان در استان اردبیل افزود: در چند روز گذشته در اثر درگیری نیروهای جمهوری آذربایجان وارمنستان چند گلوله توپ ارمنستان به صورت سهوی به منطقه صفر مرزی ایران اصابت کرده بود که در این خصوص اعتراض وتذکرات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران به مرزبانان ارمنستان داده شد وآنها نیز قول دادند چنین مواردی دیگر تکرار نشود.
وی هدف از سفر خود به منطقه را بررسی شرایط و وضعیت بوجود آمده پس از درگیری جمهوری آذربایجان وارمنستان ذکر کرد و گفت: مرزبانان اردبیل وآذربایجان شرقی آرایش و تدابیر امنیتی لازم را تدارک دیده اند و در سایه همین تدابیر مرزهای جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد.
سردار رضایی همچنین عصر روز سه شنبه با ژنرال الهام مهدی اف جانشین فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان در جلسه مشترکی مسایل مرزی فیمابین را بررسی کردند.
استان اردبیل با 380 کیلومتر مرز مشترک به جمهوری آذربایجان بیشترین مرز زمینی ایران با این کشور را دارد.
مناطق همجوار شهرستان پارس آباد استان اردبیل در آنسوی مرز طی روزهای اخیر شاهد درگیری هایی بین نیروهای آذری و ارمنی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.