سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد اقدام روسیه برای فروش جنگنده‌های سوخو-۳۰ به ایران، تنش‌ها در منطقه را تشدید می‌کند.

واشنگتن: فروش سوخو  به ایران، تنش‌ها را تشدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای بار دیگر موضع کشورش درباره فروش جنگنده‌های روسی سوخو 30 به ایران را تکرار کرد. 

وی همانند اظهاراتش روز گذشته (سه‌شنبه) توماس شانون، معاون وزیر خارجه آمریکا (سه‌شنبه) در نشست کمیته روابط خارجی سنا گفت که کشورش مانع فروش این جنگنده‌ها از سوی روسیه به ایران خواهد شد.

 تونر گفت: «درباره گزارش متعدد مبنی بر فورش جنگنده‌های چند منظوره سوخو - 30 به ایران ما مطمئنا چنین معامله‌ای را وتو خواهیم کرد، چرا که عرضه چنین تجهیزاتی به ایران، تنش‌های موجود در منطقه را بیش از پیش وخیم خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد قطعنامه شماره 2231 سازمان ملل متحد که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را تأیید می‌کند، فروش برخی سلاح‌های متعارف به ایران، بدون بررسی مورد به مورد آن در شورای امنیت را ممنوع می‌کند. 

وی گفت که واشنگتن گزارش‌ها در این باره را رصد می‌کند و نگرانی‌های خود در این باره را از «کانال‌های مناسب، خواه به صورت دو جانبه با روسیه یا در سازمان ملل» انعکاس خواهد داد. 

تونر علی‌رغم این اضافه کرد واشنگتن فروش سامانه‌های دفاع موشکی اس 300 به ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت نمی‌داند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.