فرمانده گارد و انتظامات منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بازدید بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر و مسافر از بزرگترین بندر تجاری کشور طی ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۵ خبر داد.

دروازه طلایی اقتصاد ایران میزبان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر و مسافر نوروزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، از بندرعباس به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، روح‌الله شاعلیا ضمن اعلام این خبر افزود: تجزیه و تحلیل‌های آماری حاکی از این موضوع است که 4 هزار و 513 نفر از هم‌وطنان از طریق یک‌هزار و 116 دستگاه خودرو سواری و اتوبوس از بزرگترین بندر تجاری کشور در 13 روز تعطیلات نوروزی امسال دیدن کرده‌اند.

وی ادامه داد: میهمانان نوروزی به همت تیم‌های گشت گارد و انتظامات و همکاران روابط عمومی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر و آشنایی با نحوه تخلیه و بارگیری کالا، در جریان آخرین دستاوردهای صنعت پرافتخار حمل و نقل دریایی ایران نیز قرار گرفتند و ضمن ارائه توضیحات شفاهی، اطلاعات مربوطه نیز در قالب کتابچه و بروشور در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گفته فرمانده گارد و انتظامات منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اجرای این بازدیدها در قالب سازماندهی خودروهای شخصی و تورهای گردشگری انجام شد.

شاعلیا خاطرنشان کرد: بیشترین حجم بازدیدکنندگان دروازه طلایی اقتصاد ایران با تردد 115 دستگاه خودرو حامل 506 نفر در روز ششم فروردین انجام شد.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح ساماندهی بازدیدهای میهمانان نوروزی از بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از یکم تا سیزدهم فروردین 95 اجرایی شد.

بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور با ظرفیت 3.3 میلیون TEU کانتینر در سال، بیش از 53 درصد عملیات حمل کالاهای کل بنادر و همچنین بیش از 80 درصد عملیات کانتینری کشور را بر عهده دارد که بر همین اساس به دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می‌شود. 

این بندر که به لحاظ حجم عملیات به‌عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران نیز شناخته می‌شود، در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با بیش از 2 هزار و 400 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود 90 میلیون تن کالا برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.