عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سبک زندگی اسلامی، زندگی جهاد است و جهاد مصداق واقعی زندگی است. زندگی در منطق انبیاء الهی سراسر جهاد است.

در سبک زندگی اسلامی، جهاد مصداق واقعی زندگی است/ جاذبه اسلامی یعنی دشمنانمان را به سمت حق بکشانیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه گذشته در اولین جلسه از سلسله برنامه‌های «سبک زندگی جهادی» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و با حضور جمع کثیری از فعالان فرهنگی و نخبگان جوان مشهد برگزارشده بود، اظهار داشت: در قرآن کریم گفته‌شده که اعمال ما تا قیامت همراه ما خواهند بود. اعمال ما همان سبک زندگی ماست و سبک زندگی ما ابدیت ما را ساخته و سرنوشت ما را تعیین خواهد کرد.

وی افزود: در حدیثی از امام رضا (ع) نقل‌شده که افراد با همان چیزهایی محشور می‌شوند که به آنها علاقه دارند و افراد به چیزهایی علاقه دارند که با آنها می‌خندند و می‌گریند. اگر کسی با پیروزی یا شکست یک تیم ورزشی گریه می‌کند و می‌خندد و یا تمام دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌هایش منحصر در بالا و پایین رفتن قیمت ارز و سکه است، باید بداند که در قیامت هم با همان چیزها محشور خواهد شد، با این تفاوت که این موارد در آن دنیا هیچ ارزشی ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: جاذبه اسلامی یعنی ما دشمنانمان را به سمت حق بکشانیم. پیامبر کاروان کمک‌های انسان دوستانه شامل آب و غذا و دارو برای کفار و مشرکین مکه فرستاد ـ در شرایطی که آنها گرفتار قحطی شده بودند ـ و دل‌های بسیاری از آنها را به سمت دین خدا متمایل کرد. این مبنای جاذبه اسلامی است اما بعضی‌ها اصرار دارند که جذب را از موضع دست برداشتن از حق دنبال کنند. می‌گویند احترام به همه عقاید و البته همه را هم وادار می‌کنند برایشان کف بزنند اما باید دید آیا این جذب افراد و گفتگو با جهان به قیمت رها کردن حق نیست؟

وی ادامه داد: در اسلام از تقوا به‌عنوان سبک زندگی راستین یادشده است و تقوا به معنای خود نگهداری است و در معنای عام یعنی افراد اصول و مبانی حق را در هر میدانی حفظ کنند و پاس دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته یک عده‌ای هستند که همواره پیشتاز بوده‌اند؛ خواه در میدان سینه‌زنی، خواه در میدان عرق‌خوری. این افراد هیچ‌گاه در جهت خلاف میدان حرکت نمی‌کنند و همیشه به دنبال آن هستند که چه کنند تا با هماهنگ کردن خود با وضعیت جامعه، منافعشان تأمین شود. این‌گونه است که می‌گویند ما زمانی قدرت موشکی مملکت را تقویت کردیم و در حال حاضر، نافی لزوم وجود موشک در سیلوهای موشکی این ملت هستند. زمانی منافعشان آن‌طور تأمین می‌شد و امروزه این‌طور تأمین می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به یکی از نقل‌قول‌های مشهور عبدالکریم سروش، یکی از روشنفکران اپوزیسیون تصریح کرد: عده‌ای معتقد بودند که همه عقاید محترم هستند. روشنفکری از اینها همیشه می‌گفت حقیقت همچون آینه‌ای از آسمان افتاده است و تکه‌های آن در دست افراد است و ازاین‌رو، همه راست می‌گویند. این‌ها می‌گویند افراد اگر شیطان‌پرست‌اند، اگر صهیونیست‌اند، اگر یهودی و مسیحی و مسلمان‌اند، اگر بودایی یا مشرک هستند، همگی مورد تائید و مقبول در برابر پروردگار هستند؛ البته اگر خدایی وجود داشته باشد. با چنین تفکری هم می‌بینیم که اوباما به مسجد بالتیمور می‌رود و کفش‌هایش را هم درمی‌آورد، درحالی‌که چند روز قبل در جمع صهیونیست‌های مجمع آیپک که ضد اسلامی‌ترین مجمع دنیاست، از لزوم حمایت از رژیم صهیونیستی سخن گفته است و این‌چنین است که منطق «زنده‌باد مخالف من» معنا می‌یابد.

وی تأکید کرد: در سبک زندگی اسلامی، زندگی جهاد است و جهاد مصداق واقعی زندگی است. زندگی در منطق انبیاء الهی سراسر جهاد است. از مبارزه با فلان قلدر محله تا مبارزه با استکبار جهانی و از روزه گرفتن در ماه رمضان تا روزه گرفتن به‌واسطه فشارهای اقتصادی دشمنان.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتها، با جمع‌بندی سخنان خود گفت: سبک زندگی اسلامی، بر سه‌پایه و اساس کلی عقیده، اخلاق و عمل استوار است و ایمان همان عقیده‌ای است که در راه اخلاق، به منصه ظهور و بروز می‌رسد و عملی می‌شود و راه انبیاء و توصیه‌هایشان نیز در سبک زندگی اسلامی و دینی محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.