وزیر امور خارجه ی ایالات متحده ی آمریکا به تازگی در اظهاراتی عنوان کرد: پوتین استراتژی هوشمندانه یی دارد و نقش سازنده ی وی در سوریه و ایران را نمی توان نادیده گرفت.

اظهارات جدید جان کری درباره هوشمندی استراتژی پوتین و نقش مهم مسکو در پایان بحران های جهانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی، جان کری در مصاحبه یی با چارلی رز اظهار کرد: نقش سازنده ی مسکو در پیشرفت های دیپلماتیک سوریه و آتش بس این کشور و همچنین حصول توافق هسته یی ایران بسیار تحسین آمیز است.

وی افزود: پایبندی روسیه به آتش بس سوریه، در ابتدا برای آمریکا و سایر شرکای سیاسی این کشور، به سوال بی پاسخی تبدیل شد، به علاوه اینکه پس از آتش بس، روسیه از بشار اسد حمایت کرد و گروه های شورشی مورد حمایت آمریکا را هدف بمباران قرار داد.

کری ادامه داد: آمریکا در ابتدا به نقش سازنده ی روسیه در پایان دادن به مخاصمات منطقه یی شک داشت و پس از مدت زمانی به نقش مثبتی که این کشور ایفا کرده بود، پی برد.

کری اعتراف کرد: مسکو در حل بحران جهانی نقش سازنده یی داشته است و از وقوع هرج و مرج بیش تر در سوریه جلوگیری کرده است.

وزیر امور خارجه ی آمریکا تاکید کرد: اگر روسیه نقش سازنده یی بازی نکرده بود، اکنون نمی توانستیم، جلوی استفاده ی داعش از سلاح های شیمیایی را بگیریم. اگر مسکو نقش سازنده یی بازی نکرده بود، ما نمی توانستیم در ژنو به مشکلات با ایران پایان دهیم.

وی با اشاره به کمک های حیاتی روسیه در رسیدن به توافق هسته یی با ایران، که بیش از یک سال متوقف شده بود، اظهار کرد: اگر نقش سازنده ی دولت روسیه نبود، به توافق با ایران دست نمی یافتیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.