قدس آنلاین- تبریز: با حمایت شورای اسلامی و شهرداری تبریز دو کوهنورد تبریزی برای صعود به قله‌های اورست و لوتسه از امروز استارت زدند.

۲ کوهنورد تبریزی برای صعود به اورست و لوتسه استارت زدند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عظیم قیچی‌ساز پرافتخارترین کوهنورد ایران به همراه سید هادی ستارفروغ دیگر کوهنورد آینده‌دار تبریزی برای صعود به قله‌های اورست و لوتسه کار خود را از امروز آغاز می‌کنند.

عظیم قیچی ساز از روز گذشته تبریز را به سمت کاتماندو ترک کرده است و سید هادی ستار فروغ نیز امروز عازم کاتماندو خواهد شد.

البته برنامه صعود این دو کوهنورد تبریزی متفاوت است، این دو کوهنورد ابتدا به قله 8516 متری لوتسه صعود خواهند کرد و بعد از این صعود برنامه سید هادی ستارفروغ به اتمام رسیده و عظیم قیچی‌ساز کار صعود به قله اورست را آغاز می‌کند.

احد فلاحی مدیر هماهنگی امور شورا و شهرداری در خصوص صعود این دو کوهنورد می‌گوید: حمایت شورا و شهرداری از ورزش قهرمانی در طول چند سال اخیر انگیزه و اراده خوبی را در ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به وجود آورده است که به افتخارآفرینی برای تبریز ادامه دهند.

وی افزود: نیت شورای شهر و شهرداری تبریز حمایت از ورزش قهرمانی و فرهنگ‌سازی است تا الگوی های موفقی را برای جوانان شهر نمایان سازند.

عظیم قیچی ساز تاکنون موفق به فتح قله‌های اورست (8848 متر) هیمالیا نپال، برودپیک (8051 متر)  کاراکروم پاکستان، دائولاگیری (8167 متر) هیمالیا نپال، نانگاپاربات (8126 متر) کاراکروم پاکستان، کانچن جونگا (8586 متر) هیمالیا نپال، گاشربروم 2 (8034 متر) کاراکروم پاکستان، گاشربروم 1 (8080 متر) کاراکروم پاکستان، آناپورنا 1 (8091 متر) هیمالیا نپال، کی 2 (8611 متر) کاراکروم پاکستان، 1391- ماناسلو (8163 متر) هیمالیا نپال، ماکالو (8463 متر) هیمالیا نپال، چوایو (8201 متر) - تبت چین، شیشاپانگما (8027 متر) تبت چین شده است.

سیدهادی ستار فروغ تاکنون به 6 قله بالای 7 هزار متر از جمله قله خان تانگری از مسیر قزاقستان، همین قله از مسیر قرقیزستان، لنین قرقیزستان، کوینفسکایا، سامانی و کومونیسم تاجیکستان و یوبدی قرقیزستان صعود کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.