۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 365998

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان رضوی اعلام کرد : نرخ تورم در نقاط شهری استان در ١٢ ماهه منتهی به اسفند ١٣٩۴ در استان ٨/۴ درصد می باشد که در مقایسه با ماه قبل (بهمن) ۴ دهم درصد کاهش دارد.

 کاهش نرخ تورم شهری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از عصر هشتم، رضا جمشیدی افزود : نرخ تورم مجموع ماه های منتهی به اسفند ٩۴ استان در نقاط شهری ، درمقایسه بامدت مشابه سال قبل ٨/۴ درصد است ،که این رقم نیز نسبت به ماه قبل ٢ دهم درصد کاهش نشان می دهد .
وی همچنین از کاهش ٣ دهم درصدی تورم نقطه به نقطه استان دراسفند ٩۴ در مقایسه با ماه قبل از آن خبر داد و گفت : نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در این ماه ۶/۴ درصد بوده است .
جمشیدی با اشاره به اینکه نرخ تورم کشوری دوازده ماهه منتهی به اسفند سال گذشته ١١/٣ درصد است که در مقایسه با ماه قبل (بهمن) ۵ دهم درصد کاهش یافته است افزود: نرخ تورم مجموع ماه های منتهی به اسفند ٩۴ کشور در نقاط شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ١١/٣درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ٣ دهم درصد کاهش نشان می دهد.
وی یاد آور شد : تورم نقطه به نقطه کشوردراسفند سال گذشته به ٨/۵ درصد رسیده است که در مقایسه با ماه بهمن ۴ دهم درصد کاهش دارد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد : تورم ١٢ ماهه منتهی به اسفند ٩۴ در کشور در گروه خوراکی ها ، آشامیدنی ها و دخانیات٩/٧ پوشاک وکفش ٨/۶ مسکن ١١/٣ و گروه بهداشت ودرمان ١۵/٠بوده است که این ارقام برای استان به ترتیب ٧/٣ ، ٨/٢ ، ٩/٧ و ١٣/۴ می باشد.
رضا جمشیدی در پایان افزود : شاخص بهای کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور ٢٢٢/٨ و برای استان ٢١٢/٢ بوده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.