قطار گردشگري بين المللي در ماه آغازين سال ۹۵ متشكل از گردشگران كشورهاي اروپايي و آمريكايي كه از طريق ايستگاه راه آهن سعادت شهر وارد استان فارس شدند از جاذبه هاي تاريخي و فرهنگي اين استان ديدن كردند.

سرنشينان قطار گردشگري بين المللي از جاذبه هاي تاريخي فارس ديدن كردند

به گزارش قدس آنلاین ،مهرداد انصاري، مديركل راه آهن استان فارس در حاشيه استقبال از اين گردشگران در گفت و گو با  ايرنا افزود: اين گردشگران خارجي كه از اغلب آثار باستاني و تاريخي اين استان بازديد كردند نيز در بدو ورود به استان فارس (صبح جمعه )مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
وي تعداد اين گردشگران را 43 نفر عنوان كرد كه از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به كشورمان وارد شده اند و در مسير تور گردشگري خود از برخي آثار تاريخي شهرهاي بزرگ از جمله فارس پهناور ديدن كردند.
انصاري اظهارداشت: اين گردشگران از مجموعه هاي تاريخي پاسارگاد، تخت جمشيد، نقش رستم و نقش رجب، مجموعه زنديه، مجموعه هاي فرهنگي حافظ، سعدي ، مسجد تاريخي نصير الملك ،باغ ارم، باغ نظر و موزه پارس در استان فارس بازديد كردند و با تاريخ و تمدن استان فارس آشنا شدند.
در سال 94 بيش از هفت گروه از گردشگران خارجي با قطار وارد فارس و شيراز شدند.
پيش از اين نيز گروه هاي مختلف گردشگران خارجي در سال 93 در چند نوبت با قطار به استان فارس سفر كردند.
قطار بين المللي گردشگري سه شنبه گذشته از طريق مرز رازي وارد تبريز شد و سرنشينان آن از اماكن تاريخي و گردشگري اين شهر از جمله بازار تبريز، مسجد كبود و موزه آذربايجان ديدن و عصر همان روز از ايستگاه مركزي راه آهن تبريز به سمت زنجان حركت كردند.
مسافران اين قطار علاوه بر شهرهاي اصفهان و شيراز در ادامه با قطار لوكس عقاب طلايي كه عضو باشگاه قطارهاي لوكس دنيا و متعلق به شركت خط آهن مجارستان و از امكانات ويژه برخوردار است از شهرهاي يزد و مشهد ديدن مي كنند و قرار است روز 23 فروردين سفر خود را در تهران به پايان برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.