منتخب مردم تهران در مجلس دهم با پیشنهاد تشکیل دفتر پژوهش‌های اقتصاد مقاومتی در مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: شفافیت کافی در مورد تحریم‌ها و آینده رفتاری طرف مقابل وجود ندارد.

سروش:شفافیت کافی در مورد تحریم‌ها و آینده رفتاری طرف مقابل وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،ابوالفضل سروش نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی ، با تأکید بر پیگیری اقتصاد مقاومتی  اظهار داشت: عطف به دستاوردهای اقتصادی پس از انقلاب اسلامی، ادامه اقتصاد مقاومتی کمکی شایسته به خودکفایی در عرصه‌های اصلی علم و صنعت و فن‌آوری خواهد بود.

سروش افزود: مجلس دهم در گام اول باید به شفاف‌سازی و گسترش آگاهی‌های خود و تک‌تک نمایندگان نسبت به موضوعات و ارکان اقتصاد مقاومتی بپردازد و در ارتباطی تنگاتنگ با رهبر انقلاب و یا نمایندگان ایشان در امور اقتصادی مراتب نظرات کلی را برای برنامه‌ریزی‌های جزئی و کارشناسانه اخذ کنند.

وی با پیشنهاد تشکیل دفتر پژوهش‌های اقتصاد مقاومتی در دل مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: این مرکز با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مربوطه و هم‌چنین با بهره‌گیری از اساتید و افراد مجرب علوم اقتصادی تشکیل شود و هم‌چنین موظف به ارائه گزارش حداقل ۶ ماهه به هیئت‌رئیسه مجلس و سالیانه به رهبری باشد.

نماینده منتخب تهران در مجلس دهم  با اشاره به نقش مجلس به‌عنوان تسهیل‌کننده تقنینی امور کشور اظهار داشت: مجلس باید شناخت کافی با در نظر گرفتن منافع ملی از گذرگاه‌های و تنگناهای اقتصادی کشور داشته باشد و بتواند راهکارهای لازم را برای اقدام و عمل در قانون تبیین کند. همچنین به‌شدت از شعارگرایی، جناح‌ محوری و یا سیاست‌زدگی در عرصه اقتصاد پرهیز کند.

سروش گفت: باتوجه به سابقه تاریخی و ناخوشایندی که از غربی‌ها به یاد داریم هنوز شفافیت لازم و کافی در مورد تحریم‌ها و آینده رفتاری آنها وجود ندارد.

وی در پایان افزود: نمایندگان ضمن حفظ ماهیت سیاسی، جناحی و حزبی خود باید بیاموزند که برنامه‌های ملی فراتر از این مفاهیم است و باید همدلی و همزبانی با خود و سایر قوا را حفظ و ارتقا دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.