مدیر کل کاریابی‌ها و هدایت نیروی کار وزارت کار با بیان اینکه باید فرهنگ کار در جامعه به سمت مهارت‌آموزی و افزایش سطح کارهای فنی برود، گفت: سال ۹۴ نسبت به ۹۳ ریزش ۱۳ هزار نفری در جذب نیروی کار توسط کاریابی‌ها داشته است.

کاهش ۱۳ هزار نفری جذب نیروی کار توسط کاریابی‌ها/ فارغ‌التحصیلان به دنبال «پشت‌میزنشینی» نباشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،محمد اکبرنیا  با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت بازار کار کشور مستلزم رشد اقتصادی است، اظهار داشت: بانک جهانی رشد اقتصادی سال 95 ایران را بالای 5 درصد اعلام کرده است که در صورت افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رشد ارتباطات بین‌المللی شاهد این رویداد خواهیم بود.

وی افزود: در سال 95 برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر تحول‌آفرینی در سیاست خارجی برای اعزام نیروی کار انجام شده است که در صورت ادامه روند فعلی و افزایش بیشتر سطح تعاملات بیش از 10 هزار نفر توسط کاریابی‌ها به خارج کشور اعزام می‌شوند.

اکبرنیا با اعلام این خبر که در سال 94، 171 هزار نفر از طریق کاریابی‌ها به کار گمارده شده‌اند، افزود: این میزان نسبت به سال 94 ریزش 13 هزار نفری را نشان می‌دهد در حالی که آمار ‌آن 184 هزار نفر بود.

مدیر کل کاریابی‌ها و هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اینکه رساندن جذب نیروی کار به 220 هزار نفر توسط کاریابی‌ها هدفگذاری شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات آماده‌سازی کاریابی‌ها و آموزش‌های لازم به آنها برای ارتباط‌گیری با سایر دستگاه‌هاست.

این مقام مسئول تأکید کرد: یکسری از ایرانیان در خارج از کشور مشغول کار هستند که با حضور بخش خصوصی در این کشورها شاهد افزایش جذب نیروهای ایرانی خواهیم بود و موارد حقوقی و پیگیری‌های اداری برای تسهیل شرایط ایرانی‌های مقیم خارج که شاغل هستند از جمله اهداف پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری اختیارات به صورت سراسری از نیمه خرداد ماه برای کاریابی‌ها اجرا خواهد شد، گفت: تمام مراحل سطح بیمه بیکاری از دو ماه آینده توسط کاریابی‌های داخلی سراسر کشور انجام خواهد شد چرا که مراحل پایلوت آن در سه استان به خوبی پیش رفت.

اکبرنیا افزود: سایر واگذاری‌ها نیز در سالهای آینده پیگیری می‌شود و این اقدامات در راستای حمایت از فعالیت کاریابی‌های داخل کشور است.

مدیر کل کاریابی‌ها و هدایت نیروی کار وزارت کار با ارائه ‌آماری از میزان سهم کاریابی‌ها در بازار کار کشور، گفت: این میزان هم اکنون 23 درصد است که تا پایان این دولت به 30 درصد خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای حضور نزدیک به 800 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی که سالانه وارد بازار کار می‌شوند دارید یا خیر، گفت: طبق آمارها بیش از 700 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سمت بازار کار می‌آیند که این امر مستلزم حضور جدی‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان است تا این افراد متناسب با تخصص، فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

اکبرنیا گفت: ادارات کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ارتباطات تنگاتنگی با کاریابی‌ها و دانشگاه‌ها برقرار کرده‌اند که علاوه بر آن اتصال کاریابی‌ها به مراکز فنی، حرفه‌ای و دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها انجام شده است.

مدیر کل کاریابی‌ها و هدایت نیروی کار وزارت کار خطاب به جامعه دانشگاهی کشور، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان نباید به دنبال مشاغل دولتی و یا به اصطلاح «پشت‌ میز‌نشینی» باشند و کار اجرایی و مهارتی نیازمند حضور جدی این افراد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.