۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 366352

برای حفظ تناسب اندام و وزن ایده آل، بهتر است هوای محیط زندگی خنک باشد تا تولید گرما در بدن افزایش یابد.

معجزه  محیط خنک برای سلامتی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد زندگی کردن در محیط نه چندان گرم موجب تسهیل فعالیت چربی های شکمی و سوخت و ساز کالری ها می شود. در چنین شرایطی متابولیسم بدن افزایش می یابد تا گرما ایجاد شود که در نتیجه با فعال شدن چربی های شکمی، کالری ها سوزانده شده و وزن کاهش می یابد.

چربی های شکمی در نوزادان در حد زیادی وجود دارد تا گرمای درونی آنها را تنظیم کند و در صورت افت دما به کمتر از 37 درجه، گرما ایجاد کند.

محققان در رابطه با تاثیر شرایط دمایی محیط زندگی و رابطه با آن کاهش وزن، دو عامل میزان چربی های شکمی و اندام افراد که عوامل زمینه ساز بیماری های مزمن مانند دیابت و ناراحتی های قلبی هستند را بررسی کردند.

سپس دمای محیط آنها را هر 10 دقیقه طی مدتی 48 ساعته در فصل سرما مورد اریابی قرار دادند.

نتایج بررسی ها نشان داد اندازه دور شکم در کسانی که دمای محیط زندگی آنها کمتر از 10 درجه سانتی گراد است به طور متوسط 3/81 سانتی متر بود. اما این اندازه در افرادی که در محیط های گرم زندگی می کردن به 9/84 سانتی متر می رسید.

گرچه حضور در محیط های سرد می تواند سبب بروز بیماری های قلبی شود اما نتایج این تحقیقات ثابت می کند که اگر رما در حد متعادلی باشد ی تواند به پیشگیری مؤثر از چاقی کمک کند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.