دلیل مهجور بودن هنر این است که متولی مناسبی نداشته و به همین دلیل این قبیل از امورات در جامعه شکوفا نشده و به دست فراموشی سپرده شده است لذا لازم است تا مسئولان امر به سایر شاخه‌های هنری نیز پرداخته و آنها را مورد توجه قرار دهند.

دلیل مهجور بودن هنر این است که متولی مناسبی ندارد

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه هنر در بستر نورانی اسلام و انقلاب بالنده شده گفت: شکوفا نشدن هنر در جامعه به سبب نبود متولی مناسب است.
وی که در دیدار جمعی از هنرمندان  سخن می گفت با اشاره به جایگاه واهمیت والای هنر در رشد و تعالی جامعه خاطرنشان کرد: شعر و ادبیات تنها بخشی از هنرهای موجود است که در بستر نورانی اسلام و انقلاب  بالنده شده است.
وی با اظهار تأسف از عدم توجه به سایر شاخه‌های هنری افزود: مورد توجه قرار نگرفتن سایر شاخه‌ها و ابعاد هنری باعث نابودی‌ها و  متضرر شدن جامعه می‌شود.
ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح استان گفت: در سال 93 که رهبر معظم انقلاب آن را سال فرهنگ و اقتصاد نامیدند اهالی هنر گرد هم آمده و چارچوبی را تدوین کردند که بر اساس آن یکی از برنامه های در نظر گرفته شده تدوین دانشنامه استان بود.
وی افزود: دانشنامه فرهنگ مشاهیر و تمدن استان با پیگیری‌ها انجام شده توسط حوزه هنری و با همکاری اساتید پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم با تدوین این دانشنامه اثر ارزشمندی را در اختیار نسل های آینده بگذاریم.
الهی تبار  با تشریح برنامه‌های فرهنگی انجام شده در سال گذشته همچون جشنواره های هنری و معرفی شخصیت های چون میر سید علی همدانی امسال را سال سید جمال الدین اسدآبادی معرفی کرد و یادآور شد: قصد داریم در ماه پایانی سال جاری نیز با برگزاری همایش و برنامه هایی یکی دیگر از شخصیت های برجسته همدانی را به مردم معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه 450 هزار نفر از برنامه های فرهنگی سالم استان بازدید داشته اند خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند ادامه داشته و بتوانیم نشاط اجتماعی را برنامه‌ریزی کرده ودر جامعه پیاده کنیم.
جواد محقق چهره هنر انقلاب اسلامی استان نیز با تشریح پیشرفت های صورت گرفته در حوزه هنر گفت: در سالهایی که ما در فکر پی ریزی بنیادی برای هنر انقلاب اسلامی بودیم فکر نمی‌کردیم که به این ظرفیت از مجموعه عظیم هنری دست پیدا کنیم.
وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در فضای هنر انقلاب اسلامی افزود: خوشحالم از اینکه امروز مجموعه‌ای از این دست هنرمندان انقلابی در استان حضور دارند چرا که  هنر انقلاب اسلامی زودتر از آنچه که ما فکرش را می‌کردیم رشد کرده و بالندگی رسیده است.
محقق با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب تعداد انگشت شماری از هنرمندان در برخی شاخه فعالیت می‌کردند یادآور شد:اگر به درستی وضعیت هنر در زمان طاغوت را بررسی کنیم می‌بینم که به عنوان مثال  تنها 3 نفر در حوزه ادبیان کودک و نوجوان کشور فعالیت داشتند اما حالا فقط در استان همدان بیش از 25 شاعر و نویسنده کودک و نوجوان ودر پایتخت نیز بیش از 300 نفردر این حوزه  فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر برای رسیدن به قله‎های موفقیت گفت: بیان این پیشرفتها به معنای این نیست که دیگر مسیری برای پیشرفت نبوده و ما نباید کاری انجام دهیم بلکه برای این است که ما با فراموش نکردن مسیرهای طی شده، مایوس نشده و با اراده و پشتکار بیشتری برای فتح قله های موفقیت قدم برداریم.
در این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل از استاد جواد محقق ، چهره هنر انقلاب اسلامی استان و جمعی از هنرمندان،  از کتاب صوتی خمپاره های سرگردان وآلبوم صوتی صداها رونمایی شد .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.