قدس آنلاین: ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حفظ بدنه ارتش و فرماندهان خوب ارتش، یک کار تاریخی از سوی امام (ره) بود، افزود: ارتش جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی بلافاصله وارد عمل شد و راه دشمن را سد کرد.

حفظ بدنه ارتش  یک کار تاریخی از سوی امام (ره) بود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش با فرمان تاریخی امام (ره) اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) با بصیرت، وقایع انقلاب را دیدند و ارتش را که به عنوان یک بازوی قوی برای انقلاب بود، نگه داشتند؛ چراکه اگر ارتش از دست می‌رفت، پیروزی انقلاب به ثمر نمی‌رسید.
وی با بیان اینکه حفظ بدنه ارتش و فرماندهان خوب ارتش، یک کار تاریخی از سوی امام (ره) بود، افزود: ارتش جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی بلافاصله وارد عمل شد و راه دشمن را سد کرد.
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری تصریح کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس به عنوان نیرویی منسجم در برابر دشمن عمل کرد و نیروهای سپاه پاسداران و بسیج را تحت آموزش نظامی قرار داد و نقش ویژه‌ای در پیروزی بر دشمن ایفا کرد.
امیر جهادی ارسی خاطرنشان کرد: اگر امروز، دشمنان ما در خارج و نادانان در داخل کشور، دم از این می‌زنند که ما نیازی به موشک و تسهیلات نظامی نداریم، به این دلیل است که می‌دانند ارتش ما، ارتشی بسیار قوی است و آنان از این موضوع هراس دارند.
وی اظهار کرد: دشمن ما برای حمله به هیچ کشوری تعارف ندارد اما با وجود تهدیدات بسیار علیه ایران، همچنان با کشور ما پای میز مذاکره می‌نشیند و به جای اقدام نظامی علیه ایران، به تهدید اقتصادی روی آورده است.
ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب، راهبرد اقتصاد مقاومتی را برای ملت ایران تبیین کردند و شعار " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" را برای سال 95 برگزیدند، چراکه دشمن، بر اقتصاد ما به عنوان یک حربه برای مقابله با ایران، تمرکز کرده است.
جهادی ارسی افزود: رهبر معظم انقلاب با ذکر کلمه " اقدام و عمل" در شعار امسال، این مفهوم را تبیین کرده‌اند که زمان مطالعه برای اقتصاد مقاومتی پایان یافته و زمان اقدام و عمل فرا رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی نیز با وجودی‌که ایران تحریم بود اما ارتش ما در عرصه نظامی به موفقیت‌های زیادی دست یافت و اکنون نیز پدافند هوایی ما جزو معدود کشورهایی است که این سازمان را به صورت منسجم پدید آورده است.
جهادی با بیان اینکه دشمنان ما از اقتدار نظامی کشورمان هراس دارند و این اقتدار، خط قرمز ماست، گفت: ما موفق شده‌ایم که در سپاه و ارتش خودکفا شویم و حتی سلاح‌های بیگانگان را به گونه‌ای بهینه کردیم که خودشان نیز نمی‌توانند آنها را بشناسند.
ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ملت و ارتش ما صلح‌طلب است اما اگر جرقه‌ای از سوی دشمن زده شود، ارتش ما آنها را آتش‌باران خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رژیم ستم‌شاهی از آمریکا می‌ترسید چون ارتش آن، پشتوانه مردمی نداشت؛ اما قدرت ارتش جمهوری اسلامی به پشتوانه مردمی آن است لذا این نظام هرگز از آمریکا نمی‌ترسد.
جهادی به برنامه‌های هفته ارتش امسال در اصفهان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم شهادت سپهبد صیاد شیرازی در روز 21 فروردین ماه، دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان در روز 25 فروردین، برگزاری مراسم رژه 29 فروردین در میدان ارتش، حضور ارتش در نماز عبادی سیاسی روز جمعه، برگزاری جشن سربازی و غبارروبی گلزار شهدا با مانور بالگردها از جمله برنامه‌های ارتش در هفته مذکور است.
ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان تصریح کرد: امسال در روز ارتش در اصفهان، رونمایی از تونل عمودی باد به عنوان یک شبیه‌ساز برای سقوط آزاد، تانک ذوالفقار بومی به عنوان یک رقیب برای تانک‌های پیشرفته دنیا و ورود تانک کرار به چرخه سلاح‌های سنگین و زرهی پیش‌بینی شده است. همچنین سلاح 6 لول با نواخت 4500 گلوله در دقیقه که در سال گذشته رونمایی شد، به تولید انبوه رسیده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.